OdNowa - rychtujemy górczyński fyrtel
Kategoria
11 - Fabianowo-Kotowo, Górczyn, Junikowo, Kwiatowe, Ławica
Nazwa projektu
OdNowa - rychtujemy górczyński fyrtel
Skrócony opis projektu
Poprawa organizacji ruchu na trasie Węglowa/Rembertowska - bezpieczeństwo mieszkańców i uczniów pobliskich szkół.
Opis projektu
Pod adresem ulica Górnicza 2 w Poznaniu zlokalizowane jest osiedle domów jednorodzinnych, stanowiące enklawę spokoju i zieleni, a jednocześnie jest ściśle połączone z centrum miasta i sąsiednimi osiedlami poprzez drogi dojazdowe, trasę PKP oraz linie MPK. Przez ten teren prowadzi wyłożona kostką betonową droga wewnątrzosiedlowa, na linii Węglowa – Rembertowska wykorzystywana nie tylko przez mieszkańców, lecz głównie przez pieszych i rowerzystów przemieszczających się od pętli MPK/ dworca PKP na Górczynie m.in. do szkół przy ul. Newtona, Raszyńskiej i dalej.
Ze względu na podniesienie bezpieczeństwa zarówno mieszkańców, jak i użytkowników drogi, we własnym zakresie Stowarzyszenie Mieszkańców postawiło bramę (otwieraną zdalnie) od strony ulicy Rembertowskiej. Pozwoliło to na zdecydowane ograniczenie niebezpiecznego ruchu kołowego – z drogi tej korzystali zarówno kierowcy samochodów osobowych, jak i ciężarowych o dużej ładowności, skracając sobie drogę z Junikowa i Grunwaldu na Górczyn. W ostatnim czasie oddano do użytku nowe budynki mieszkalne, z wjazdem w Jawornicką z Rembertowskiej, tuż przy bramie wjazdowej na Górniczą - gdzie jest ograniczona widoczność i należałoby postawić lustro.
Zasilanie bramy podpięte jest do podlicznika na posesji prywatnej, (na co właściciel nie wyraża dalszej zgody), należy więc wykonać:
1. Analiza, projekt i wykonanie przyłącza zasilania bramy wraz ze złączem
2. Renowacja i doświetlenie bramy.
3. Zakup i montaż certyfikowanego urządzenia SOS (otwieranie na sygnał np. karetki)
4. Dodatkowe wyposażenie (m.in. kamera, mikrofony, karta SD,modem/router + karta SIM z internetem rejestrator do kamer itd.)
5. Wyznaczenie – poprzez namalowanie znaków na kostce betonowej – trasy przejazdu dla rowerów i przejścia dla pieszych.
6. Zakup i montaż znaków pionowych – tablic informacyjnych w języku polskim i języku angielskim o monitorowaniu terenu, zasadach korzystania z przejazdu przez bramę, możliwość kontaktu, zgłaszania awarii itp.
8. Zakup i montaż lustra drogowego
9. Ubezpieczenie OC bramy
Ze względu na podniesienie bezpieczeństwa zarówno mieszkańców, jak i użytkowników drogi, we własnym zakresie Stowarzyszenie Mieszkańców postawiło bramę (otwieraną zdalnie) od strony ulicy Rembertowskiej. Pozwoliło to na zdecydowane ograniczenie niebezpiecznego ruchu kołowego – z drogi tej korzystali zarówno kierowcy samochodów osobowych, jak i ciężarowych o dużej ładowności, skracając sobie drogę z Junikowa i Grunwaldu na Górczyn. W ostatnim czasie oddano do użytku nowe budynki mieszkalne, z wjazdem w Jawornicką z Rembertowskiej, tuż przy bramie wjazdowej na Górniczą - gdzie jest ograniczona widoczność i należałoby postawić lustro.
Zasilanie bramy podpięte jest do podlicznika na posesji prywatnej, (na co właściciel nie wyraża dalszej zgody), należy więc wykonać:
1. Analiza, projekt i wykonanie przyłącza zasilania bramy wraz ze złączem
2. Renowacja i doświetlenie bramy.
3. Zakup i montaż certyfikowanego urządzenia SOS (otwieranie na sygnał np. karetki)
4. Dodatkowe wyposażenie (m.in. kamera, mikrofony, karta SD,modem/router + karta SIM z internetem rejestrator do kamer itd.)
5. Wyznaczenie – poprzez namalowanie znaków na kostce betonowej – trasy przejazdu dla rowerów i przejścia dla pieszych.
6. Zakup i montaż znaków pionowych – tablic informacyjnych w języku polskim i języku angielskim o monitorowaniu terenu, zasadach korzystania z przejazdu przez bramę, możliwość kontaktu, zgłaszania awarii itp.
8. Zakup i montaż lustra drogowego
9. Ubezpieczenie OC bramy
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Węglowa - RembertowskaInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Droga wewnętrzna na terenie os. im ks. Skorupki, ul. Górnicza 2 w Poznaniu – odcinek łączący ulice Węglową i Rembertowską, od tej ostatniej ograniczony otwieralną bramąPotencjalni odbiorcy projektu
- uczniowie i pracownicy szkół: os. Newtona, ul. Rembertowska i dalszych;
- piesi i rowerzyści korzystający z tego przejazdu, mieszkańcy i/lub pracownicy z osiedla i jego okolic
- inne osoby, przemieszczające się regularnie tą drogą
- służby ratownicze (pogotowie, straż, policja) jako użytkownicy mechanizmu SOS zamontowanego na bramie
- piesi i rowerzyści korzystający z tego przejazdu, mieszkańcy i/lub pracownicy z osiedla i jego okolic
- inne osoby, przemieszczające się regularnie tą drogą
- służby ratownicze (pogotowie, straż, policja) jako użytkownicy mechanizmu SOS zamontowanego na bramie
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Z drogi korzystają w głównie piesi i rowerzyści przechodzący/przejeżdżający przez Górniczą, z bramy natomiast osoby uprawnione: zmotoryzowani mieszkańcy i pracownicy z terenu osiedla.
W czasie, gdy droga nie była ograniczona bramą, zauważono niepokojąco niebezpieczny ruch aut, nie tylko osobowych, ale i ciężarowych. Przejazd był traktowany jako zamiennik trasy przez Promienistą i Ściegiennego, pozwalający na ominięcie kilku skrzyżowań i sygnalizacji świetlnych. Stwarzało to ogromne niebezpieczeństwo dla osób przechodzących tą drogą (obecnie jest to pieszo-jezdnia, bez wyznaczenia trasy pieszej i rowerowej), dla mieszkańców, którzy mają wyjście z domów bezpośrednio na drogę, dla wszystkich użytkowników.
Stowarzyszenie Mieszkańców we własnym zakresie postawiło bramę otwieraną zdalnie, podłączyło do zasilania prądem na prywatnej działce jednego z mieszkańców, własnym sumptem przeprowadzano naprawy i konserwację.
Aby maksymalnie zminimalizować niebezpieczeństwo dla użytkowników, należy przeprowadzić zgodnie z listą ujętą w pkt. III.
W przyszłości należałoby wyznaczyć całą drogę rowerową: od Promienistej przez Rembertowską, Górniczą, Węglową i Zgoda.
W czasie, gdy droga nie była ograniczona bramą, zauważono niepokojąco niebezpieczny ruch aut, nie tylko osobowych, ale i ciężarowych. Przejazd był traktowany jako zamiennik trasy przez Promienistą i Ściegiennego, pozwalający na ominięcie kilku skrzyżowań i sygnalizacji świetlnych. Stwarzało to ogromne niebezpieczeństwo dla osób przechodzących tą drogą (obecnie jest to pieszo-jezdnia, bez wyznaczenia trasy pieszej i rowerowej), dla mieszkańców, którzy mają wyjście z domów bezpośrednio na drogę, dla wszystkich użytkowników.
Stowarzyszenie Mieszkańców we własnym zakresie postawiło bramę otwieraną zdalnie, podłączyło do zasilania prądem na prywatnej działce jednego z mieszkańców, własnym sumptem przeprowadzano naprawy i konserwację.
Aby maksymalnie zminimalizować niebezpieczeństwo dla użytkowników, należy przeprowadzić zgodnie z listą ujętą w pkt. III.
W przyszłości należałoby wyznaczyć całą drogę rowerową: od Promienistej przez Rembertowską, Górniczą, Węglową i Zgoda.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Osoby niepełnosprawne mogą i korzystają z tej drogi, nie istnieją bariery architektoniczne. Po wyznaczeniu trasy dla pieszych i rowerów, bezpieczeństwo osób niepełnosprawnych również znacznie wzrośnie.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Analiza, projekt i wykonanie przyłącza zasilania bramy wraz ze złączem (materiały plus usługa) | 13 000 |
Renowacja i doświetlenie bramy. (materiały plus usługa) | 8 500 |
Zakup i montaż certyfikowanego urządzenia SOS (materiały plus usługa) | 3 000 |
Zakup i montaż dodatkowe wyposażenie (m.in. kamera, mikrofony, karta SD, karta SIM z Internetem rejestrator do kamer itd.) (materiały plus usługa) | 8 550 |
Wyznaczenie – poprzez namalowanie znaków na kostce betonowej – trasy przejazdu dla rowerów i przejścia dla pieszych. (materiały plus usługa) | 15 000 |
Zakup i montaż znaków pionowych – tablic informacyjnych w języku polskim i języku angielskim o monitorowaniu terenu, zasadach korzystania z przejazdu przez bramę, możliwość kontaktu, zgłaszania awarii itp. (materiały plus usługa)
Zakup i montaż lustra drogowego Ubezpieczenie OC bramy |
12 500 |
SUMA: | 60 550 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 18 000 |
Dodatkowe załączniki
Górnicza od Rembertowskiej w kier. Węglowej | _OdNowa - rychtujemy g_rczy_ski fyrtel 5.jpg |
wyjazd z Górniczej na Rembertowską, z lewej wyjazd z Jawornickiej | _OdNowa - rychtujemy g_rczy_ski fyrtel 1.jpg |
wjazd na Górniczą od Rembertowskiej, po prawej wyjazd z Jawornickiej - tutaj potrzebne lustro | _OdNowa - rychtujemy g_rczy_ski fyrtel 2.jpg |
wyjazd z Górniczej na Rembertowską, w głębi pełne ogrodzenie po lewej za bramą | _OdNowa - rychtujemy g_rczy_ski fyrtel 3.jpg |
Górnicza od Węglowej do Rembertowskiej, główna droga przejazdowa przez teren zamieszkały | _OdNowa - rychtujemy g_rczy_ski fyrtel 4.jpg |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Nieruchomości objęte projektem są administrowane przez Zarząd Dróg Miejskich, w związku z tym proszę o zajęcie stanowiska przez ww. jednostkę.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie dotyczy
Zespół obradował w składzie: Aneta Słowińska, 06.08.2020
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
Decyzja podjęta w pierwszym etapie: Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez JednostkęNie złożono odwołaniaKarta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: nieUzasadnienie Realizacja zadania nie jest możliwa, gdyż przedmiotowy szlaban zrealizowany został ze środków oraz w zakresie Stowarzyszenia Mieszkańców. Brak jest możliwości realizacji projektu ze względu na wystąpienie naruszenia własności osób trzecich. Zgłoszony projekt narusza zasady i tryb Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego określone w załączniku nr 1 do uchwały nr XXIX/510/VIII/2020 z dnia 9 czerwca 2020 r. Realizacja zgłoszenia narusza prawa osób trzecich - par. 2, ust. 14, pkt 6).Zespół Obradował w składzie: Olejniczak Krzysztof, Libicki Piotr, Woźny Ireneusz, Pluta Grzegorz, Gowin-Sikora Paulina, Heilman Maciej, Agnieszka Szulc, Jankowska-Kranz Agnieszka, Spychała Krystian, Gawełek Lech, Koziński Damian,Kryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - nie2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2021? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - tak12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie13. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - nie dotyczy14. Konieczna dodatkowa opinia MKZ - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie dotyczyKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 60 550 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 18 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO21? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO21? - nieB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie