Cała szkoła jak z Finlandii
Kategoria
13 - Jeżyce, św.Łazarz
Nazwa projektu
Cała szkoła jak z Finlandii
Skrócony opis projektu
Projekt zakłada przystosowanie pozostałych nieodnowionych pomieszczeń szkoły do najwyższych standardów - rodem z Finlandii.
Opis projektu
Celem projektu jest podniesienie standardów szkoły - zarówno w kwestii technicznej (samych wnętrz i sprzętu), jak i jakości edukacji. Pierwszy aspekt - renowacja wnętrz szkolnych zakłada przystosowanie pozostałych, nieodnowionych jeszcze, części budynku do najwyższych standardów, na wzór szkół w Finlandii. Nowoczesność i pionierskie kroki w dziedzinie edukacji wymagają stworzenia klasopracowni, które rozbudzają ciekawość poznawczą uczniów, a jednocześnie dostosowane są do obecnych czasów i wyposażone w sprzęt technologiczny usprawniający procesy edukacyjne (tablety, monitory interaktywne, interaktywne pomoce naukowe itp.). Designerskie tematyczne klasopracownie, zaprojektowane przy współudziale uczniów, stworzą przestrzeń do owocnych działań edukacyjnych. W tym aspekcie uwzględniona jest również konieczność wyremontowania szkolnych toalet i dostosowania ich do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, również z zachowaniem najwyższych standardów ekologicznych.
Drugi filar projektu zakłada zapewnienie cyklu szkoleń dla kadry pedagogicznej z najnowszych metod nauczania - skoncentrowanych na uczniu, skupionych na jego potrzebach i autonomii, opartych na działaniach projektowych, a przez to służący rozbudzaniu kompetencji kluczowych XXI wieku.
Spojrzenie na edukację z dwóch perspektyw uwzględnionych w projekcie - technicznej i metodycznej, z pewnością wpłynie na podniesienie jakości pracy szkoły oraz rozbudzi motywację do działania, satysfakcję i zadowolenie wszystkich grup szkolnych - uczniów, rodziców i nauczycieli.
Drugi filar projektu zakłada zapewnienie cyklu szkoleń dla kadry pedagogicznej z najnowszych metod nauczania - skoncentrowanych na uczniu, skupionych na jego potrzebach i autonomii, opartych na działaniach projektowych, a przez to służący rozbudzaniu kompetencji kluczowych XXI wieku.
Spojrzenie na edukację z dwóch perspektyw uwzględnionych w projekcie - technicznej i metodycznej, z pewnością wpłynie na podniesienie jakości pracy szkoły oraz rozbudzi motywację do działania, satysfakcję i zadowolenie wszystkich grup szkolnych - uczniów, rodziców i nauczycieli.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
ul. Dmowskiego 50, 60-204 PoznańInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
budynek Szkoły Podstawowej nr 77 im. 15 Pułku Ułanów PoznańskichPotencjalni odbiorcy projektu
Odbiorcami projektu jest społeczność lokalna:
- uczniowie i młodzież szkolna
- nauczyciele
- rodzice uczniów
- wszelkie organizacje, stowarzyszenia, kluby sportowe i inne podmioty korzystające z pomieszczeń szkolnych.
- uczniowie i młodzież szkolna
- nauczyciele
- rodzice uczniów
- wszelkie organizacje, stowarzyszenia, kluby sportowe i inne podmioty korzystające z pomieszczeń szkolnych.
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Realizacja projektu jest odpowiedzią na zdiagnozowane potrzeby szkoły - podniesienia jakości infrastruktury szkolnej, jak i jakości świadczonej edukacji. Wizyty studyjne w szkołach w Finlandii stały się inspiracją do działania i zrodziły przeświadczenie, że wszechstronny rozwój dzieci i młodzieży odbywać się może jedynie w nowoczesnych warunkach i z użyciem nowoczesnych metod kształcenia, świadczonych przez nieustannie kształcącą się kadrę. Projekt przyczyni się do podniesienia efektywności nauczania oraz wzbogacenia oferty edukacyjnej placówki poprzez wykończenie wnętrz, które nie zostały uwzględnione w PBO2020 i cykl szkoleń z nowoczesnych metod nauczania. W ten sposób cała szkoła zyska nowy wygląd, jak i również pogląd na procesy edukacyjne. W ramach działań projektowych rozbudzana będzie kreatywność, inicjatywa obywatelska i przedsiębiorczość wszystkich grup szkolnych.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Obiekt dostępny dla mieszkańców w godzinach popołudniowych. Szkoła nie jest dostosowana do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich z uwagi na konieczność przemieszczanie się między kondygnacjami budynku i braku windy.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
projekty wykończenia klasopracowni i toalet, prace remontowe, materiały remontowe, zakup sprzętu i pomocy naukowych | 600 000 |
SUMA: | 600 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 50 000 |
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników. |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Opiniowanie projektu przez:
-
wydział/jednostka wiodący/a
:
Wydział Oświaty
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Przemysław Foligowski, Piotr GarlaczKryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2021? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie13. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak14. Konieczna dodatkowa opinia MKZ - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nieKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 600 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 50 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO21? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 600 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO21? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE ŚW. ŁAZARZ
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Agnieszka Michalak-Pietkiewicz, Sylwia Badzińska, Beata Szeszuła, Marcin PakułaKryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak