Bezpieczne szkoły - bezpieczny przystanek
Kategoria
4 - Głuszyna, Krzesiny-Pokrzywno-Garaszewo, Starołęka- Minikowo-Marlewo, Szczepankowo-Spławie-Krzesinki
Nazwa projektu
Bezpieczne szkoły - bezpieczny przystanek
Skrócony opis projektu
Dostosowanie przystanku autobusowego DZIE01 Dziedzicka przy Szkole Podstawowej nr 63 do potrzeb wszystkich użytkowników
Opis projektu
W związku z aktualnym stanem przystanku nie zapewniającym maksymalnego bezpieczeństwa użytkownikom oraz utrudnieniami dla niepełnosprawnych, konieczna jest przebudowa przystanku autobusowego DZIE01 uwzględniająca bliskość szkół i obsługę głównie grup uczniów, kończących lekcje w klasach o jednakowych porach generujących wzmożony ruch na przystanku w krótkim czasie. Przystanek po przebudowie powinien zapewniać platformę przystankową o odpowiednich wymiarach, umożliwiającą jednoczesne korzystanie przez duże grupy uczniów, wyniesioną na odpowiednią wysokość nad krawędź jezdni, umożliwiającą łatwe wsiadanie do autobusów głównie małym dzieciom i osobom niepełnosprawnym. Przystanek powinien być wyposażony w wiatę przystankową analogicznej wielkości skutecznie chroniącą pasażerów (głównie dzieci) przed opadami atmosferycznymi, wiatrem oraz nagrzewaniem przez słońce wyposażoną w miejsca do siedzenia. Dodatkowo przystanek powinien być wyposażony w małą architekturę: kosze na śmieci wyrabiające w dzieciach nawyk dbania o porządek i czystość w miejscach publicznych. Przystanek spełniający wszystkie wymagania: bezpieczeństwa, estetyki, funkcjonalności pozwoli promować komunikację zbiorową od najmłodszych lat oraz przewartościuje wybór mieszkańców na komunikację zbiorową (autobus) z samochodu. Zapewni to większe bezpieczeństwo w rejonie szkół, ochroni trawniki przy poboczach, zmniejszy hałas i zanieczyszczenie środowiska oraz zwiększy płynność ruchu na ul. Starołęckiej.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
ul. StarołęckaInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Przystanek DZIE01Potencjalni odbiorcy projektu
Głównie dzieci i młodzież uczęszczająca do Szkoły Podstawowej nr 63 oraz Prywatnego Liceum Ogólnokształcącego nr 4, dorośli biorący udział w życiu edukacyjnym i społecznym szkół oraz wszyscy mieszkańcy miasta Poznania korzystający z transportu publicznego organizowanego przez Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu wy/wsiadający na przedmiotowym przystanku.
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Zapewnienie bezpieczeństwa osobom korzystającym z przystanku, szczególnie dzieciom, kończącym zajęcia w jednym czasie, poprzez odseparowanie od jezdni, powiększenie pojemności platformy przystankowej, umożliwiające korzystanie większej ilości dzieci w tym samym czasie. Konieczność dostosowania przystanku dla osób z niepełnosprawnościami oraz zapewnienie bezkolizyjności osobom oczekującym na przystanku i osobom poruszającym się chodnikiem. Projekt będzie zapewniał promowanie komunikacji zbiorowej, kształtował zachowanie komunikacyjne mieszkańców, poprzez oddziaływanie na wybór autobusu i zmniejszenie udziału samochodu osobowego oraz zapewnienie dostępności do systemu transportowego osobom z niepełnosprawnościami.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Projekt przystanku będzie spełniał wymagania "Podstawowych wytycznych dla projektowanej infrastruktury publicznego transportu zbiorowego" ZTM - maj 2018. Rada Osiedla Starołęka Minikowo Marlewo dnia 16 lipca 2019 roku w UCHWALE NR IV/18/III/2019 w sprawie projektu planu wydatków na 2020 r. przeznaczyła kwotę10000 zł na wykonanie projektu przebudowy przystanku DZIE01. Z projektu będą mogły korzystać wszystkie osoby zgodnie z pkt. Potencjalni odbiorcy projektu.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Platforma przystankowa odpowiedniej długości i wysokości wyposażona w małą architekturę (kosze, ławki), przystosowana do ustawienia wiaty przystankowej (wiata ustawiana przez MTP). | 100 000 |
SUMA: | 100 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 5 000 |
Dodatkowe załączniki
Oświadczenie metodologia koszty | ZA_CZNIK_BEZPIECZNE SZKO_Y-BEZPIECZNY ZIELONY PRZYSTANEK.pdf |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Opiniowanie projektu przez:
-
wydział/jednostka wiodący/a
:
Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Projekt uzyskuje pozytywna rekomendację po modyfikacjach uzgodnionych z wnioskodawcą.Zespół Obradował w składzie: Łukasz BandoszKryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2021? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie13. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak14. Konieczna dodatkowa opinia MKZ - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie dotyczyKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 100 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 5 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO21? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 95 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 5 000 złKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - 5 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO21? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE STAROŁĘKA-MINIKOWO-MARLEWO
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Izabela Bajer, Arkadiusz Czarnecki, Małgorzata Danilewicz, Elżbieta Drzewiecka, Tadeusz Duszyński, Zbyszko Górny, Natalia Janik, Kazimierz Napierała, Bogdan Nowak, Eugeniusz Słoma, Agata WujeskaKryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak