Cykl filmów "Akademia jazdy po Poznaniu"
Kategoria
Projekt ogólnomiejski
Nazwa projektu
Cykl filmów "Akademia jazdy po Poznaniu"
Skrócony opis projektu
Poznański cykl filmów o bezpiecznej jeździe po Poznaniu.
Opis projektu
Proponuje się stworzenie cyklu filmów z udziałem policjantów z Wydziału ruchu drogowego poznańskiej policji lub członków automobilklubu na temat bezpiecznego i sprawnego pokonywania kluczowych skrzyżowań w Poznaniu.
Przykładowa tematyka filmów uzgodniona z ZDM:
- Poznańskie ronda, skrzyżowania i jak bezpiecznie je pokonać (o zasadach poruszania się na rondach / skrzyżowaniach i najczęstszych błędach na przykładzie Poznania).
- Kontrapasy, kontraruchy i pasy ruchu rowerowego, czyli nie wszystko droga rowerowa, choć czasem na to wygląda (jak korzystać z infrastruktury rowerowej).
- Parkowanie w SPP i poza nią (jak to robić, gdzie wolno, a gdzie nie).
- Strefa zamieszkania (co to jest i jakie obowiązują tu zasady).
- Strefa „Tempo 30” (j/w).
- Zmiany w organizacji ruchu,
- Buspasy (kto może z nich skorzystać, gdzie je spotkamy).
- ITS i inżynieria ruchu (o pętlach indukcyjnych, komunikacji VDV, detekcji pieszych i innych „nowinkach” na ulicach Poznania)
Przykładowa tematyka filmów uzgodniona z ZDM:
- Poznańskie ronda, skrzyżowania i jak bezpiecznie je pokonać (o zasadach poruszania się na rondach / skrzyżowaniach i najczęstszych błędach na przykładzie Poznania).
- Kontrapasy, kontraruchy i pasy ruchu rowerowego, czyli nie wszystko droga rowerowa, choć czasem na to wygląda (jak korzystać z infrastruktury rowerowej).
- Parkowanie w SPP i poza nią (jak to robić, gdzie wolno, a gdzie nie).
- Strefa zamieszkania (co to jest i jakie obowiązują tu zasady).
- Strefa „Tempo 30” (j/w).
- Zmiany w organizacji ruchu,
- Buspasy (kto może z nich skorzystać, gdzie je spotkamy).
- ITS i inżynieria ruchu (o pętlach indukcyjnych, komunikacji VDV, detekcji pieszych i innych „nowinkach” na ulicach Poznania)
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Cały PoznańInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Program realizowany w studiu lub w omawianym miejscu.Potencjalni odbiorcy projektu
Mieszkańcy Poznania
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Edukacja jest najważniejsza, więc należy bezustannie szkolić poznańskich kierowców na temat bezpiecznego pokonywania skrzyżowań. Jest to również okazja do rozstrzygania wątpliwości związanych z ruchem drogowym, których nie brakuje wśród kierowców. Ponadto policja może w ten sposób omawiać najczęściej pojawiające się problemy i tym samym zmniejszać ilość zdarzeń drogowych.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Projekt dotyczy wszystkich użytkowników ulic.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Koszty produkcji i promocji filmów | 200 000 |
Opinie prawne z zakresu ruchu drogowego. | 20 000 |
SUMA: | 220 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników. |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Opiniowanie projektu przez:
-
wydział/jednostka wiodący/a
:
Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Projekt zaopiniowany pozytywnie do realizacji.Zespół Obradował w składzie: Olejniczak Krzysztof, Libicki Piotr, Woźny Ireneusz, Pluta Grzegorz, Gowin-Sikora Paulina, Heilman Maciej, Agnieszka Szulc, Jankowska-Kranz Agnieszka, Spychała Krystian, Gawełek Lech, Koziński Damian, Tomasz MajchrzakKryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2021? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie13. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - nie dotyczy14. Konieczna dodatkowa opinia MKZ - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie dotyczyKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 220 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO21? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 80 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO21? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie