Pumptrack w Parku Tysiąclecia
Kategoria
12 - Antoninek-Zieliniec-Kobylepole, Główna, Ostrów Tumski- Śródka-Zawady-Komandoria, Warszawskie-Pomet-Maltańskie
Nazwa projektu
Pumptrack w Parku Tysiąclecia
Skrócony opis projektu
Budowa toru umożliwiającego doskonalenie umiejętności jazdy na rowerze w Parku Tysiąclecia.
Opis projektu
Projekt zakłada budowę pumptracku, czyli specjalnego toru przeznaczonego do ćwiczenia umiejętności jazdy na rowerze. Tor posiada powierzchnię asfaltową i wiele profilowanych zakrętów oraz garbów, które umożliwiają jazdę na nim bez pedałowania. Podobne obiekty tego typu cieszą się dużą popularnością wśród osób młodszych, jak i starszych. W naszej okolicy brak jest tego typu rozrywki, najbliższy pumptrack znajduje się na Winogradach. Jazda po pumptracku wymaga używania całego ciała, co poprawia ogólną kondycję osób z niego korzystających. Teren wymagany na budowę takiego obiektu to ok. 1000m², mógłby być zlokalizowany w pobliżu istniejącego miasteczka rowerowego w Parku Tysiąclecia, niedaleko przystanku tramwajowego "Termalna". Teren ten musiałby zostać otoczony ogrodzeniem w celu poprawy bezpieczeństwa użytkowników atrakcji. Koszt projektu obejmuje przygotowanie terenu, budowę toru, instalację ogrodzenia oraz kilku ławek dla użytkowników obiektu. Pumptrack z założenia powinien być ogólnodostępny i bezpłatny.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Park Tysiąclecia, ulica TermalnaInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Tor mógłby się znajdować w pobliżu istniejącego miasteczka rowerowego.Potencjalni odbiorcy projektu
Pumptrack w głównej mierze przeznaczony jest dla młodzieży ale mogą z niego korzystać również dorośli. W naszej okolicy brakuje atrakcji dla osób bardziej zaawansowanych w jeździe na rowerze.
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Projekt powinien być zrealizowany ze względu na szybko rosnącą popularność jazdy na rowerze wśród młodzieży oraz brak podobnej atrakcji w najbliższej okolicy. Pozwoli on na rozwijanie umiejętności jazdy w bezpiecznym środowisku. Projekt będzie promował zdrowy tryb życia wśród osób młodszych.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
NIE
Obiekt nie jest przeznaczony dla osób z niepełnosprawnościami uniemożliwiającymi jazdę na rowerze.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Budowa asfaltowego toru do jazdy na rowerze | 240 000 |
Ogrodzenie terenu | 120 000 |
Instalacja ławek | 10 500 |
Przygotowanie terenu | 10 000 |
SUMA: | 380 500 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Przykładowa lokalizacja | Przyk_adowa lokalizacja.jpg |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami, nie prowadzi postepowań, które uniemożliwiłyby realizację projektu. Proszę również o zaopiniowanie projektu przez Wydział Kształtowania i Ochrony Środowiska (wskazany, zarządca terenu - Zarząd Zieleni Miejskiej) oraz Wydział Sportu.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie
Zespół obradował w składzie: Aneta Słowińska, 12.08.2020
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Wydział Kształtowania i Ochrony Środowiska
Decyzja podjęta w pierwszym etapie: Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez JednostkęNie złożono odwołaniaKarta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: nieUzasadnienie Wniosek nie jest rekomendowany do realizacji, ponieważ wskazana lokalizacja budowy pumptrack wiąże się z likwidacją powierzchni biologicznie czynnej, co jest niezgodne z Uchwałą nr X/144/VIII/2019 Rady Miasta Poznania z dnia 16 kwietnia 2019 r., dotyczącą Miejskiego Planu Adaptacji do zmian klimatu dla Miasta Poznania. Działania adaptacyjne do zmian klimatu (załącznik do uchwały nr X/144/VIII/2019 Rady Miasta Poznania z dnia 16 kwietnia 2019 r. pkt 7, cel strategiczny 1, działanie 1.6, 1.8, 1.9) mówią o zachowaniu i wzbogaceniu istniejących zasobów zadrzewienia, a także na poprawie, odtworzeniu i wzmocnieniu funkcji biotycznych, hydrologicznych i klimatycznych pełnionych przez tereny zielni miejskiej. W tym przypadku budowa wiąże się usunięciem zdrowych drzew. Ponadto projekt jest niezgodny z zapisami Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego dla obszaru „Malta”. Zatem wniosek jest sprzeczny z Zasadami PBO21, ponieważ jest niezgodny z prawem lokalnym oraz polityką Miasta, w tym w szczególności z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego (Zasady PBO21 § 2 Zgłaszanie projektów, pkt 14, ppkt 4).Zespół Obradował w składzie: Przemysław Surdyk - p.o.Dyrektora Wydziału Kształtowania i Ochrony Środowiska, Magdalena Żmuda - Zastępca Dyrektora Wydziału Kształtowania i Ochrony Środowiska, Monika Rucka - główny specjalista Wydziału Kształtowania i Ochrony Środowiska.Kryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - nie4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - tak8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2021? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - tak12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - tak13. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - nie dotyczy14. Konieczna dodatkowa opinia MKZ - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nieKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 380 500 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO21? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 380 500 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 50 000 złKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - 5 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO21? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie