Remonty szkoły_SP51os.Lecha, przedszkoli 53osLecha i 160Tysiąclecia
Kategoria
8 - Chartowo, Rataje, Żegrze
Nazwa projektu
Remonty szkoły_SP51os.Lecha, przedszkoli 53osLecha i 160Tysiąclecia
Skrócony opis projektu
Projekt zakłada remonty placówek oświatowych na Chartowie na osiedlach Lecha i Tysiąclecia.
Opis projektu
Wszystkie placówki to placówki z tradycjami, dbające od lat o rozwój, dzieci i młodzieży oraz uczącej ich kadry. Osiągają liczne sukcesy w kształceniu kolejnych pokoleń alumnów.
Poniżej znajdują się przykładowe listy remontów, które chcielibyśmy (rodzice, nauczyciele, dyrekcja i same dzieci i młodzież) wykonać wraz z szacunkowymi kosztami:
Szkoła Podstawowa nr 51, os. Lecha 37:
Przystosowanie (zakup pomocy dydaktycznych) pracowni tematycznych:
- geograficznej, szacunkowy koszt 35.000zł,
- fizyko-chemicznej (klasa patronacka, współpraca z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu), szacunkowy koszt 48.000zł
- biologicznej, szacunkowy koszt: 25.000zł
Remont 3 sal lekcyjnych- remont posadzek, malowanie, wymiana oświetlenia.
Szacunkowy koszt- 60.000zł
Remont korytarzy na 2 piętrze- malowanie, wymiana oświetlenia i części instalacji elektr.
szacunkowy koszt- 32.000zł
Razem ze znakowaniem projektu 200.000zł
Przedszkole nr 53 im. Koszałka Opałka os. Lecha 14:
Wymiana drzwi wewnętrznych w wiatrołapie wraz z obróbką i malowaniem wiatrołapu,szacunkowy koszt: 22.000zł
Remont nawierzchni tarasu zewnętrznego 26. 000 zł.
Remont szatni przedszkolnej, szacunkowy koszt: 25.000zł
Remont łazienki na parterze personelu, szacunkowy koszt: 40.000zł
Wymiana wykładziny na przemysłową na schodach wraz z warstwą wyrównawczą i wygładzającą, szacunkowy koszt: 20.000zł
Remont 2 sal dydaktycznych małych, szacunkowy koszt: 15.000zł
Remont pomieszczeń biurowych: sekretariat, pokój nauczycielski, szacunkowy koszt: 15.000zł
remont 1 łazienki dziecięcej, szacunkowy koszt: 35.500zł
Zamontowanie poręczy przy wejściu do przedszkola 3.000zł
Razem ze znakowaniem projektu 201 500 zł.
Przedszkole nr 160 „Biały Orzeł” os. Tysiąclecia 69:
Wymiana wykładziny na zgrzewną: w szatni, korytarzu na parterze, na schodach wraz z wykonaniem podłoża pod wykładzinę zgrzewną, szacunkowy koszt: 33.000zł
Prace remontowe w holu, szatniach, na korytarzu i na klatce schodowej prowadzącej do piętra, szacunkowy koszt: 44.500zł
Poniżej znajdują się przykładowe listy remontów, które chcielibyśmy (rodzice, nauczyciele, dyrekcja i same dzieci i młodzież) wykonać wraz z szacunkowymi kosztami:
Szkoła Podstawowa nr 51, os. Lecha 37:
Przystosowanie (zakup pomocy dydaktycznych) pracowni tematycznych:
- geograficznej, szacunkowy koszt 35.000zł,
- fizyko-chemicznej (klasa patronacka, współpraca z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu), szacunkowy koszt 48.000zł
- biologicznej, szacunkowy koszt: 25.000zł
Remont 3 sal lekcyjnych- remont posadzek, malowanie, wymiana oświetlenia.
Szacunkowy koszt- 60.000zł
Remont korytarzy na 2 piętrze- malowanie, wymiana oświetlenia i części instalacji elektr.
szacunkowy koszt- 32.000zł
Razem ze znakowaniem projektu 200.000zł
Przedszkole nr 53 im. Koszałka Opałka os. Lecha 14:
Wymiana drzwi wewnętrznych w wiatrołapie wraz z obróbką i malowaniem wiatrołapu,szacunkowy koszt: 22.000zł
Remont nawierzchni tarasu zewnętrznego 26. 000 zł.
Remont szatni przedszkolnej, szacunkowy koszt: 25.000zł
Remont łazienki na parterze personelu, szacunkowy koszt: 40.000zł
Wymiana wykładziny na przemysłową na schodach wraz z warstwą wyrównawczą i wygładzającą, szacunkowy koszt: 20.000zł
Remont 2 sal dydaktycznych małych, szacunkowy koszt: 15.000zł
Remont pomieszczeń biurowych: sekretariat, pokój nauczycielski, szacunkowy koszt: 15.000zł
remont 1 łazienki dziecięcej, szacunkowy koszt: 35.500zł
Zamontowanie poręczy przy wejściu do przedszkola 3.000zł
Razem ze znakowaniem projektu 201 500 zł.
Przedszkole nr 160 „Biały Orzeł” os. Tysiąclecia 69:
Wymiana wykładziny na zgrzewną: w szatni, korytarzu na parterze, na schodach wraz z wykonaniem podłoża pod wykładzinę zgrzewną, szacunkowy koszt: 33.000zł
Prace remontowe w holu, szatniach, na korytarzu i na klatce schodowej prowadzącej do piętra, szacunkowy koszt: 44.500zł
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
os. Lecha i TysiącleciaInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
szkoła na os. Tysiąclecia oraz przedszkola na os. Lecha i TysiącleciaPotencjalni odbiorcy projektu
dzieci i młodzież (przedszkolaki i uczniowie szkoły podstawowej)
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Komfort, bezpieczeństwo i dobre warunki do nauki dla naszych dzieci są dla nas najważniejsze.
Niektóre z elementów nie były remontowane od 40/50 lat (tj od powstania szkół i przedszkoli). Zapewnijmy dzieciom godne warunki dla nauki i odpoczynku.
Remonty w znacznym stopniu poprawią nie tylko estetykę pomieszczeń, ale zwiększą też bezpieczeństwo dzieci przebywających w szkołach.
Dzieci spędzają tu wiele godzin dziennie, przez niemal 9 miesięcy w roku, uczestnicząc w zajęciach obowiązkowych i dodatkowych.
Niektóre z elementów nie były remontowane od 40/50 lat (tj od powstania szkół i przedszkoli). Zapewnijmy dzieciom godne warunki dla nauki i odpoczynku.
Remonty w znacznym stopniu poprawią nie tylko estetykę pomieszczeń, ale zwiększą też bezpieczeństwo dzieci przebywających w szkołach.
Dzieci spędzają tu wiele godzin dziennie, przez niemal 9 miesięcy w roku, uczestnicząc w zajęciach obowiązkowych i dodatkowych.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Przystosowanie sal dydaktycznych ma na celu działanie takie, by mogły w procesie dydaktycznym w pełni uczestniczyć dzieci z niepełnosprawnościami, z alergiami na związki chemiczne, czy odczynniki. Projekt zawiera takie elementy jak dobudowanie podjazdu dla osób z niepełnosprawnościami wraz z barierkami i projektem czy dobudowanie barierek zwiększających bezpieczeństwo poruszających się po nich osób.
Dbamy, by wszystkie dzieci czuły się u nas komfortowo, staramy się łączyć, a nie dzielić.
Dbamy, by wszystkie dzieci czuły się u nas komfortowo, staramy się łączyć, a nie dzielić.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Szkoła Podstawowa nr 51, os. Lecha 37:
Przystosowanie (zakup pomocy dydaktycznych) pracowni tematycznych: - geograficznej, szacunkowy koszt 35.000zł, - fizyko-chemicznej (klasa patronacka, współpraca z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu), szacunkowy koszt 48.000zł - biologicznej, szacunkowy koszt: 25.000zł Remont 3 sal lekcyjnych- remont posadzek, malowanie, wymiana oświetlenia. Szacunkowy koszt- 60.000zł Remont korytarzy na 2 piętrze- malowanie, wymiana oświetlenia i części instalacji elektr. Szacunkowy koszt- 32.000zł Razem ze znakowaniem projektu 200.000zł |
200 000 |
Przedszkole nr 53 im. Koszałka Opałka os. Lecha 14:
Wymiana drzwi wewnętrznych w wiatrołapie wraz z obróbką i malowaniem wiatrołapu. Remont nawierzchni tarasu zewnętrznego. Remont szatni przedszkolnej. Remont łazienki na parterze personelu. Wymiana wykładziny na przemysłową na schodach wraz z warstwą wyrównawczą i wygładzającą. Remont 2 sal dydaktycznych małych. Remont pomieszczeń biurowych: sekretariat, pokój nauczycielski, remont 1 łazienki dziecięcej. Zamontowanie poręczy przy wejściu do przedszkola. Razem ze znakowaniem projektu 201 500 zł. |
201 500 |
Przedszkole nr 160 „Biały Orzeł” os. Tysiąclecia 69:
Wymiana wykładziny na zgrzewną: w szatni, korytarzu na parterze, na schodach wraz z wyk. podłoża pod wykładzinę zgrzewną. Prace remontowe w holu, szatniach, na korytarzu i klatce schodowej prowadzącej do piętra. Wymiana stolarki drzwiowej z korytarza do szatni i drzwi wejściowe do przedszkola. Remont wiatrołapu z wymianą tablicy rozdzielcze. Remont pomieszczeń biurowych: sekretariat i gabinet dyrektora. Dobudowanie podjazdu dla osób z niepełnosprawnościami wraz z barierkami i projektem. Wymiana drzwi wejściowych do dwóch sal, szatni, kuchni i łazienki na parterze. Razem ze znakowaniem projektu: 198 500 zł |
198 500 |
SUMA: | 600 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 30 000 |
Dodatkowe załączniki
Rekomendacje dyrektorów placówek | rekomendacje_przedszkola_i_szkola.pdf |
Zdjęcia sal do remontu SP51 os. Lecha | 51.pdf |
Zdjęcia pomieszczeń przeznaczonych do remontu P160 | 160.pdf |
Zdjęcia przeznaczonych do remontu pomieszczeń, tarasu i wejścia P53 | 53.pdf |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami, nie prowadzi postępowań, które uniemożliwiłyby realizację projektu. Proszę również o zaopiniowanie projektu przez Wydział Oświaty.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
tak
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie
Zespół obradował w składzie: Aneta Słowińska, 14.08.2020
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Wydział Oświaty
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Przemysław Foligowski, Piotr GarlaczKryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2021? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie13. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak14. Konieczna dodatkowa opinia MKZ - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nieKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 600 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 30 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO21? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 600 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO21? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE CHARTOWO
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Ceglarek Koleta, Chudy Wojciech, Cwojdziński Grzegorz, Czyżyk Sławomir, Grochowski Grzegorz, Kalman Andrzej, Krupińska Urszula, Kubiak Krzysztof, Musielak Ryszard, Mysior Stanisław, Nowak-Karlińska Małgorzata, Pilarczyk Ewa, Rożek Arkadiusz, Szymański Maciej, Szymczak Wojciech.Kryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak