Bezpieczna Majakowskiego
Kategoria
12 - Antoninek-Zieliniec-Kobylepole, Główna, Ostrów Tumski- Śródka-Zawady-Komandoria, Warszawskie-Pomet-Maltańskie
Nazwa projektu
Bezpieczna Majakowskiego
Skrócony opis projektu
Instalacja progów zwalniających na ulicy Majakowskiego w celu spowolnienia ruchu do przepisowych 30 km/h.
Opis projektu
Celem projektu jest zwiększenie bezpieczeństwa w rejonie ulicy Majakowskiego poprzez umieszczenie progów zwalniających: 2 progi na odcinku od skrzyżowania z Browarną do skrzyżowania z Wilczą, 2 progi od skrzyżowania z Wilczą do skrzyżowania z Rysią i 2 progi od skrzyżowania z Rysią do skrzyżowania z Lisią.
W rejonie progów powinny zostać umieszczone znaki ostrzegawcze. Na odcinku od skrzyżowania z Browarną do skrzyżowania z Wilczą potrzebne jest też ustanowienie ograniczenia prędkości do 30 km/h tak aby limit ten obowiązywał na całej długości ulicy Majakowskiego.
Instalacja w sumie 6 progów zwalniających na ulicy Majakowskiego ma na celu wymuszenie spowolnienia prędkości aut do przepisowej prędkości 30 km/h, która obowiązuje na tym odcinku.
Proponowana lokalizacja progów zwalniających jest oznaczona na załączonej mapce symbolami P1 do P6:
• P1 – w odległości 50 m od skrzyżowania z Browarną
• P2 – w odległości 60 m od skrzyżowania z Wilczą
• P3 – w odległości 50 m od skrzyżowania z Wilczą
• P4 – w odległości 50 m od skrzyżowania z Rysią
• P5 – w odległości 50 m od skrzyżowania z Rysią
• P6 – w odległości 50 m od skrzyżowania z Lisią
W rejonie progów powinny zostać umieszczone znaki ostrzegawcze. Na odcinku od skrzyżowania z Browarną do skrzyżowania z Wilczą potrzebne jest też ustanowienie ograniczenia prędkości do 30 km/h tak aby limit ten obowiązywał na całej długości ulicy Majakowskiego.
Instalacja w sumie 6 progów zwalniających na ulicy Majakowskiego ma na celu wymuszenie spowolnienia prędkości aut do przepisowej prędkości 30 km/h, która obowiązuje na tym odcinku.
Proponowana lokalizacja progów zwalniających jest oznaczona na załączonej mapce symbolami P1 do P6:
• P1 – w odległości 50 m od skrzyżowania z Browarną
• P2 – w odległości 60 m od skrzyżowania z Wilczą
• P3 – w odległości 50 m od skrzyżowania z Wilczą
• P4 – w odległości 50 m od skrzyżowania z Rysią
• P5 – w odległości 50 m od skrzyżowania z Rysią
• P6 – w odległości 50 m od skrzyżowania z Lisią
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Ul.MajakowskiegoInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Ul.Majakowskiego na odcinku od ul.Browarnej do LisiejPotencjalni odbiorcy projektu
Mieszkańcy okolic ul.Majakowskiego
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Na ulicy Majakowskiego obowiązuje limit prędkości 30 km/h, który jest niestety notorycznie ignorowany przez kierowców. Na tym odcinku samochody bardzo często poruszają się z prędkościami wielokrotnie przekraczającymi obowiązujący limit. Powoduje to duże niebezpieczeństwo, ponieważ znajdują się tam osiedla mieszkaniowe, żłobki, place zabaw, kościół oraz liczne skrzyżowania i przejścia dla pieszych. Ponadto, ulicą Majakowskiego często poruszają się rowerzyści z uwagi na bliskość terenów rekreacyjnych i szlaków rowerowych. Niestety z obawy o swoje bezpieczeństwo, zmuszeni są korzystać także z wąskiego chodnika biegnącego wzdłuż ulicy, stwarzając dodatkowe zagrożenie dla pieszych.
Instalacja progów wymusiłaby spowolnienie ruchu pojazdów do przepisowych 30 km/h, dzięki czemu życie mieszkańców byłoby bezpieczniejsze, spokojniejsze (mniejszy hałas) i zdrowsze (mniejsze zanieczyszczenie powietrza z rur wydechowych).
Instalacja progów wymusiłaby spowolnienie ruchu pojazdów do przepisowych 30 km/h, dzięki czemu życie mieszkańców byłoby bezpieczniejsze, spokojniejsze (mniejszy hałas) i zdrowsze (mniejsze zanieczyszczenie powietrza z rur wydechowych).
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Projekt jest użyteczny dla wszystkich mieszkańców w tym szczególnie dla osób niepełnosprawnych, ponieważ dzięki uspokojonemu ruchowi pojazdów mogliby bezpieczniej korzystać z przestrzeni publicznej.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
6 progów po 12 000 zł za szt. | 72 000 |
Oznakowanie pionowe 12 znaków po 375 zł za sztukę | 4 500 |
SUMA: | 76 500 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Mapka | mapka.jpg |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Nieruchomości objęte projektem są administrowane przez Zarząd Dróg Miejskich, w związku z tym proszę o zajęcie stanowiska przez ww. jednostkę.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie dotyczy
Zespół obradował w składzie: Aneta Słowińska, 05.06.2020
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Projekt zaopiniowany pozytywnie do realizacji. Szczegółowa lokalizacja progów określona zostanie w projekcie organizacji ruchu.Zespół Obradował w składzie: Olejniczak Krzysztof, Libicki Piotr, Woźny Ireneusz, Pluta Grzegorz, Gowin-Sikora Paulina, Heilman Maciej, Agnieszka Szulc, Jankowska-Kranz Agnieszka, Spychała Krystian, Gawełek Lech, Koziński Damian,Kryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2021? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie13. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak14. Konieczna dodatkowa opinia MKZ - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie dotyczyKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 76 500 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO21? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 80 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO21? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE ANTONINEK-ZIELINIEC-KOBYLEPOLE
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Dionizy Radojewski, Jarosław Klessa, Grzegorz Burandt, Robert OlejnikKryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak