Mega zjeżdżalnia w Parku Górczyńskim


Kategoria
11 - Fabianowo-Kotowo, Górczyn, Junikowo, Kwiatowe, Ławica
Nazwa projektu
Mega zjeżdżalnia w Parku Górczyńskim
Skrócony opis projektu
Największy kompleks zjeżdżalni, tuneli i różnego rodzaju przejść w otwartej przestrzeni Parku Górczyńskiego.
Opis projektu
Założenie jest takie żeby doposażyć pięknie zmodernizowany Park Górczyński o zestaw który w swojej konstrukcji będzie posiadał atrakcje które zainteresują dzieci w różnym wieku. Proponuje w ramach projektu, budowę dwu poziomowego kompleksu zjeżdżalni, tuneli oraz różnego rodzaju przejść dostosowany do zabaw dla dzieci i młodzieży. Wzorując się na przykładzie miasta powiatowego Gostynia gdzie zbudowano dwupoziomowe urządzenie o długości ok. 14,5 metrów i wysokości 8,5 metrów. W skład zestawu wchodzą m.in.: zadaszone i niezadaszone wieże, dwupoziomowy tunel oraz przeplotnia z lnianych lin. Między wieżami zainstalowano dwupoziomowe przejścia połączone za pomocą zadaszonego mostu oraz tunelu. W zestawie znajduje się również kilka sztuk zjeżdżalni, schody, przejście tunelowe z bulajem, zjazdy strażackie typu frisbee z 5 i 4 spodkami oraz panele zabawowo-edukacyjne. Skoro Miasto Gostyń (21 tys. mieszkańców) stać na takie atrakcje (dodajmy zrealizowanego z budżetu Miasta) to dlaczego nie możemy wybudować takiego lub nawet lepszego zestawu w Poznaniu. Spróbujmy zaprojektować i wybudować atrakcje większą/lepszą/być może dostosowaną dla osób niepełnosprawnych. To jest propozycja budowy w której wzoruje się na już istniejącym rozwiązaniu ale zakładam, że ZZM (jako zarządca terenu) na bazie swoich doświadczeń wskaże prognozowane koszty i być może lepsze rozwiązania.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

Park Górczyn, ulica Węglowa

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

W załączniku graficznym do projektu wskazano wstępnie lokalizacje.
Potencjalni odbiorcy projektu
Mieszkańcy Miasta Poznania - dzieci i młodzież
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Zmodernizowany Park Górczyński posiada tereny rekreacyjne dla dzieci - jednak jedna atrakcja (pajęczyny linowe) jest dostosowana raczej dla dzieci powyżej 4 roku życia, a druga dla małych dzieci (1-3 lata) z jedną małą zjeżdżalnią. Atrakcje są intensywnie eksploatowane, a Park cieszy się dużym zainteresowaniem mieszkańców. W mojej ocenie brakuje atrakcji dostosowanej dla potrzeb wszystkich dzieci i młodzieży z większą ilością zjeżdżalni. Układu który byłby unikalny w skali miasta lub nawet regionu. Uprzedzając pytania - Park jest na tyle duży, że znajdzie się w nim również miejsce dla osób starszych oczekujących ciszy i spokoju.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego: TAK
Trudne do określenia jest zweryfikowanie potrzeb osób z niepełnosprawnościami w kontekście budowy tego typu obiektu. W Parku znajduje się (istniejący) obszar do ćwiczeń osób niepełnosprawnych.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
Projekt, zakup i montaż urządzenia oraz przygotowanie podłoża pod instalacje kompleksu zjeżdżalni. 500 000
SUMA: 500 000
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: 50 000
Dodatkowe załączniki
propozycja lokalizacji lokalizacja_zjezdzalni.jpg
Materiał z internetu - wizualizacja kompleksu zjeżdzalni dla UM Gostyń wizual_UM_Gosty_.jpg
Przykładowy obiekt istniejący w miejscowości Gostyń istn_obiekt_Gosty_.jpeg
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko Michał Klupś
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do realizacji. Zarząd Zieleni Miejskiej musi ocenić możliwość realizacji zadania zgodnie z umową zawartą na utrzymanie terenu.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu: tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta): tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania: nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności: nie dotyczy
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich: nie
Zespół obradował w składzie: Aneta Słowińska, 10.08.2020

Opiniowanie projektu przez:

  • zarządca terenu : Wydział Kształtowania i Ochrony Środowiska
    Decyzja ostateczna po odwołaniu:
    Projekt jest rekomendowany do realizacji - NIE
    Uzasadnienie Podtrzymano rekomendację negatywną
    Udokumentowanie kontaktu z Wnioskodawcą spotkanie odwoławcze online - 14.10.2020
    Zespół Obradował w składzie P.Pawełczak, P.Surdyk, D.Woźniak, K.Kubis, T.Lisiecki
    Decyzja podjęta w pierwszym etapie:
    Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Złożone odwołanie
    Treść odwołania: Być może negatywna rekomendacja projektu wynika z konkretnych powodów jednak uzasadnienie braku pozytywnej rekomendacji zaprzecza idei projektów budżetu obywatelskiego. Z uzasadnienia wynika, że Wydział Kształtowania i Ochrony Środowiska nie rozumie samej idei tego typu programów i jednocześnie słusznie (bo jest czym) chwali się dotychczasową modernizacją Parku (dodajmy w dużej mierze z budżetu PBO). Chciałbym przypomnieć, że zamysł budżetu obywatelskiego daje możliwość zaproponowania realizacji projektu mieszkańcom. Być może z punktu widzenia jednostki samorządu terytorialnego określony pomysł nie jest uzasadniony, jednak demokratyczne głosowanie mieszkańców może spowodować, że będzie zrealizowany. Budowa wieży na Szachtach w Poznaniu (za budżet dwa razy większy niż planowano) też może się wydawać nieuzasadniona - jednak to mieszkańcy sami podjęli taką decyzję. Jak pokazuje dotychczasowa historia PBO wygrywały różne projektu – również takie których nie było można zrealizować. Projekt który zaproponowałem z punktu widzenia technicznego jest możliwy do realizacji. Z punktu widzenia własnościowego – nie znam warunków umowy dzierżawy (20-letniej) terenu pomiędzy Właścicielem a Miastem. Jeśli te warunki uzasadniają taką rekomendacje – to w uzasadnieniu odrzucenia projektu powinna się znaleźć taka wzmianka. Na chwilę obecną Wydział Kształtowania i Ochrony Środowiska w uzasadnieniu stwierdza, że zaproponowany projekt nie jest zgodny z przyjętą strategią i programami Miasta – zachęcam do lektury strategii Miasta Poznania. W dokumencie jest np. informacja o problemie związanym z biernym wypoczynkiem dzieci. Zaproponowany PBO doskonale wpisuje się w ten problem. Proszę o ponowne przeanalizowanie tematu, jego pozytywną rekomendację lub uzasadnienie negatywnej rekomendacji (poparte konkretnym punktem niespełnienia regulaminu PBO).
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: nie
    Uzasadnienie Wniosek nie jest rekomendowany do realizacji, ponieważ w 2017 roku Zarząd Zieleni Miejskiej zakończył rewitalizację Parku Górczyńskiego. Rewitalizacja Parku Górczyńskiego była możliwa dzięki środkom z Poznańskiego budżetu Obywatelskiego oraz z budżetu Rady Osiedla Górczyn. W ramach inwestycji uporządkowana teren parku, wykonano nowe nawierzchnie w ciągach komunikacyjnych, usunięto stare zdewastowane wyposażenie, które zastąpiono nowym, wybudowano nowe miejsca do rekreacji, wyeksponowano stary drzewostan i piękną aleję platanów, odmłodzono krzewy, posadzono nowe rośliny. Ponadto stworzono nowe miejsca do rekreacji, które zaspokajają potrzeby każdej grupy wiekowej, w tym również osoby niepełnosprawne. Wybudowano także siłownię integracyjną dostosowaną do osób niepełnosprawnych z urządzeniami do ćwiczeń. Dodatkowo w całym parku wymieniono ławki i kosze, które stylowo dopasowano do charakteru parku. Na terenie parku posadzono także drzewa, krzewy, byliny oraz trawy ozdobne.
    Zespół Obradował w składzie: Przemysław Surdyk - p.o.Dyrektora Wydziału Kształtowania i Ochrony Środowiska, Magdalena Żmuda - Zastępca Dyrektora Wydziału Kształtowania i Ochrony Środowiska, Monika Rucka - główny specjalista Wydziału Kształtowania i Ochrony Środowiska.
    Kryteria zasadnicze
    1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak
    2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:
    • zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
    • innymi uchwałami Rady,
    • zarządzeniami Prezydenta
    - tak
    3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - nie
    4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie
    5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie
    - Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy
    6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie
    7. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - tak
    8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie
    9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2021? - tak
    10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie
    11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie
    12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie
    13. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
    a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
    b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
    c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
    d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
    e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
    f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - nie
    14. Konieczna dodatkowa opinia MKZ - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie
    KOSZTY
    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 500 000 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 50 000 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO21? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie

    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 500 000 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 50 000 zł
    Koszt oznakowania zrealizowanego projektu - 5 000 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO21? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.