Poznańskie skrzydła liczą 100 lat
Kategoria
Projekt ogólnomiejski
Nazwa projektu
Poznańskie skrzydła liczą 100 lat
Skrócony opis projektu
Pragnę przypomnieć początki chwały polskich skrzydeł poprzez cykl koncertów artystyczno-patriotycznych 100-lecia Poznańskiego Lotnictwa.
Opis projektu
Nie ma nowoczesnego państwa bez sieci dróg, połączeń trakcji kolejowej, wodnej i lotniczej. Dzięki zdobyciu Ławicy przez powstańców Wielkopolskich, Odrodzona Polska dysponowała doskonałym parkiem lotniczym. Samoloty z Ławicy przyczyniły się do jednego z największych sukcesów militarnych Wojska Polskiego - Bitwy Warszawskiej, ale po zakończeniu wojny przyczyniły się do stworzenia polskiego lotnictwa cywilnego, lotnictwa, które przybliżało miasta i ludzi o czym tak pięknie pisał Antoine de Saint-Exupery, A. Fiedler, Z. Kosidowski.
W czasie Targu Poznańskiego od 29 maja - 6 czerwca 1921, zainaugurowano regularne krajowe przewozy lotnicze wykonywane przez pierwsze polskie przedsiębiorstwo transportu lotniczego „Aero-Targ”, uznawane za początek polskiego transportu lotniczego. W czasie Targu Poznańskiego łącznie odbyło się 28 rejsów na trasie Poznań-Warszawa-Poznań i 30 - na trasie Poznań- Gdańsk- Poznań. Wcześniej 16 kwietnia 1921 roku rozpoczęto regularne loty na linii Warszawa- Paryż- Warszawa.
Lotnictwo cywilne zapisało się wspaniale na kartach polskiej historii, ale też literatury pięknej, poezji, a także w partyturach muzycznych.
Projekt ma na celu przypomnieć Dni Chwały oraz Dni Służby Poznańskiego Lotnictwa, co trafnie i pięknie opisali Poznańscy twórcy a także znalazło odbicie na kartach partytur F. Nowowiejskiego, S. Wiechowicza, J. Młodziejowskiego.
Cykle koncertów połączone z poezją i muzyką przypomną Poznaniakom początki i chwałę Polskiego Lotnictwa a także wspaniały dorobek Poznańskich twórców, zwłaszcza w miejscach związanych z Lotnictwem (Ławica, Krzesiny, Ogrody, Kościuszki, Mielżyńskiego).
Dużym wsparciem projektu może być udział Reprezentacyjnej Orkiestry Wojsk Lotniczych, z którą wiele Zespołów, solistów Miasta Poznania współpracowało. Orkiestra wiele razy z Poznańskimi i Wielkopolskimi Zespołami artystycznymi współpracowała i prezentowała utwory o wysokich walorach artystycznych, m.in.: w Parku Wilsona, Auli UAM, w Porcie Lotniczym, czy w Kościele Garnizonowym i Katedrze. Współpraca z zawodowymi artystami może tylko upiększyć i wzbogacić nasz projekt i zainteresować jeszcze bardziej zarówno młodzież jak i osoby starsze.
W czasie Targu Poznańskiego od 29 maja - 6 czerwca 1921, zainaugurowano regularne krajowe przewozy lotnicze wykonywane przez pierwsze polskie przedsiębiorstwo transportu lotniczego „Aero-Targ”, uznawane za początek polskiego transportu lotniczego. W czasie Targu Poznańskiego łącznie odbyło się 28 rejsów na trasie Poznań-Warszawa-Poznań i 30 - na trasie Poznań- Gdańsk- Poznań. Wcześniej 16 kwietnia 1921 roku rozpoczęto regularne loty na linii Warszawa- Paryż- Warszawa.
Lotnictwo cywilne zapisało się wspaniale na kartach polskiej historii, ale też literatury pięknej, poezji, a także w partyturach muzycznych.
Projekt ma na celu przypomnieć Dni Chwały oraz Dni Służby Poznańskiego Lotnictwa, co trafnie i pięknie opisali Poznańscy twórcy a także znalazło odbicie na kartach partytur F. Nowowiejskiego, S. Wiechowicza, J. Młodziejowskiego.
Cykle koncertów połączone z poezją i muzyką przypomną Poznaniakom początki i chwałę Polskiego Lotnictwa a także wspaniały dorobek Poznańskich twórców, zwłaszcza w miejscach związanych z Lotnictwem (Ławica, Krzesiny, Ogrody, Kościuszki, Mielżyńskiego).
Dużym wsparciem projektu może być udział Reprezentacyjnej Orkiestry Wojsk Lotniczych, z którą wiele Zespołów, solistów Miasta Poznania współpracowało. Orkiestra wiele razy z Poznańskimi i Wielkopolskimi Zespołami artystycznymi współpracowała i prezentowała utwory o wysokich walorach artystycznych, m.in.: w Parku Wilsona, Auli UAM, w Porcie Lotniczym, czy w Kościele Garnizonowym i Katedrze. Współpraca z zawodowymi artystami może tylko upiększyć i wzbogacić nasz projekt i zainteresować jeszcze bardziej zarówno młodzież jak i osoby starsze.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Ławica, Port lotniczy im. H. Wieniawskiego- Hol Lotniska, Osiedle Mieszkaniowe Lotników- Skwer Lotników,Krzesiny Baza Lotnicza,Mielżyńskiego -Tablica Honorowa upamiętniająca pierwszy Aeroklub w PolsceInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Lokalizacje związanie z Poznańskim LotnictwemPotencjalni odbiorcy projektu
Młodzież pobliskich szkół, społeczeństwo Osiedla Lotników, Publiczność Portu Lotniczego, Żołnierze Bazy Krzesiny oraz mieszkańcy gminy. Zależy nam by wszyscy potencjalni odbiorcy: młodzież, osoby dorosłe a także seniorzy, brali liczny udział w naszych Koncertach artystyczno-patriotycznych poprzez nagłośnienie, reklamę na afiszach i ulotkach a także mass media.
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Projekt ma nie tylko uzupełnić gotową wiedzę o 100-leciu poznańskiego lotnictwa ale ma ożywić pragnienie by słuchacz dążył do osobistego rozwoju. By nabył chęć do kształtowania swoich umiejętności w zdobywaniu tego, co w życiu może być naprawdę ważne. Projekt ma być ważnym przez wiele różnorodnych doświadczeń kulturowych (słowo, poezja, muzyka, śpiew solowy i zespołowy). Warto, by kolejni samorządowcy przyłączali się do działalności kulturalno-oświatowej realizując projekty z udziałem wybitnych Poznańskich aktorów i solistów a także przypominali twórczość artystyczną Poznania i Wielkopolski i Polski.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Wszystkie osoby niepełnosprawne będą mogły korzystać z pomieszczeń wyznaczonych na sale dla publiczności.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Transport do wybranych placówek - Ławica, Krzesiny, Pokrzywno, Ogrody | 600 |
Aktorzy, Konferansjer | 2 400 |
Druk programów i poezji | 1 500 |
Wokaliści, Zespół Chóralny | 3 000 |
Zespół Muzyczny | 4 500 |
SUMA: | 12 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników. |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Opiniowanie projektu przez:
-
wydział/jednostka wiodący/a
:
Wydział Kultury
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Projekt otrzymał pozytywną opinię pod kątem merytorycznym ze strony Poznańskiego Chóru Chłopięcego oraz Wydziału Kultury. Jeżeli chodzi o stronę finansową projektu, pozycje kosztorysu dotyczące udziału zespołu muzycznego, zespołu chóralnego, jak i kosztów transportu wydają się być niedoszacowane. Niestety ze względu na brak kontaktu z wnioskodawcą aktualizacja budżetu nie była możliwa.Zespół Obradował w składzie: Justyna Makowska - Dyrektor Wydziału Kultury UMP, Jacek Sykulski - Dyrektor Poznańskiego Chóru Chłopięcego, Bartosz Antoniewicz - pracownik Wydziału Kultury.Kryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2021? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie13. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - nie dotyczy14. Konieczna dodatkowa opinia MKZ - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nieKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 12 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO21? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 22 400 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - 22 400 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO21? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Opinie Rad Osiedli:
- Administrator Osiedla - OSIEDLE KRZESINY-POKRZYWNO-GARASZEWO
- Administrator Osiedla - OSIEDLE ŁAWICA
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE STARE MIASTO
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie rekomendowane uchwałą nr 5 z XV sesji ROSMZespół Obradował w składzie: Magdalena Ignaszak reprezentantka Rady Osiedla Stare MiastoKryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak