Bezpieczna, przyjazna Malta: piesi, rowerzyści, biegacze


Kategoria
Projekt ogólnomiejski
Nazwa projektu
Bezpieczna, przyjazna Malta: piesi, rowerzyści, biegacze
Skrócony opis projektu
Wygodne, oddzielone, oświetlone i monitorowane ścieżka pieszo-biegowa oraz droga rowerowa nad pięknym Jeziorem Maltańskim
Opis projektu
Poznaniacy uwielbiają wypoczywać nad Jeziorem Maltańskim. W obecnych warunkach jednak coraz trudniej się nad nim pomieścić tak, żeby spędzać czas komfortowo i bezpiecznie. Szczególnie trudno jest po północnej stronie: z alejki o szerokości 3 metry korzystają piesi, biegacze, rowerzyści i inni fani aktywności ruchowej, a na dodatek w nocy brakuje oświetlenia. Dlatego tę przestrzeń należy urządzić na nowo, tak aby było bezpiecznie i dla każdego wystarczyło miejsca.

Projekt "Bezpieczna, przyjazna Malta: piesi, rowerzyści, biegacze" zakłada:
+ wydzielenie drogi rowerowej i ścieżki pieszo-biegowej nad Maltą
+ oświetlenie obu ciągów
+ doposażenie w monitoring miejski
+ dostawienie ławek do wypoczynku oraz śmietników

Wnioskowany odcinek biegnie wzdłuż północnego brzegu Jeziora Maltańskiego, od mety Toru Regatowego wzdłuż Term Maltańskich tak daleko na ile wystarczy funduszy i pozwolą na to warunki.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

Rondo Śródka - ul. Wiankowa

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

północna strona Jeziora Maltańskiego: od mety torów regatowych do Jazu Cybińskiego
Potencjalni odbiorcy projektu
- piesi (mieszkańcy Poznania, jak i turyści)
- biegacze
- rowerzyśc,
- rolkarze
- fani wszelkiej aktywności fizycznej
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Jezioro Maltańskie jest popularnym miejscem rekreacji, sportu, a także spędzania czasu na wolnym powietrzu. Jednak północna strona jeziora od wielu lat jest przeciążona - zwłaszcza w weekendy i popołudniami przy ładnej pogodzie. Dlatego należy zadbać o wydzielenie drogi dla rowerów i ścieżki pieszo-biegowej.

Dodatkowo zapotrzebowanie na szerokie alejki dla pieszych i rowerzystów wzrosną wraz z budową Kładki Berdychowskiej i tunelu pieszo-rowerowego pod ul. Jana Pawła II - w ten sposób napłynie ruch ze Starego Miasta i Wartostrady.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego: TAK
Ułatwienie poruszania się w przestrzeni publicznej.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
Budowa wydzielonej drogi dla rowerów i osobnego ciągu pieszo-rowerowego po północnej stronie Jeziora Maltańskiego 2 000 000
SUMA: 2 000 000
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: 60 000
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników.
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko Tadeusz Mirski
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Nieruchomości objęte projektem są administrowane przez Poznańskie Ośrodki Sportu i Rekreacji, w związku z tym proszę o zajęcie stanowiska przez ww. jednostkę.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu: tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta): tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania: nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności: nie dotyczy
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich: nie dotyczy
Zespół obradował w składzie: Aneta Słowińska, Bożena Urbaniak, 05.08.2020

Opiniowanie projektu przez:

  • zarządca terenu : Wydział Sportu
    Decyzja podjęta w pierwszym etapie:
    Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Nie złożono odwołania
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: nie
    Uzasadnienie W związku z prowadzonymi pracami zarządcy terenu tj. Poznańskich Ośrodków Sportu i Rekreacji związanymi z realizacją zakresu rzeczowego zadania pn. "Modernizacja Toru Regatowego Malta" w zakresie opracowania studium wykonalności modernizacji ścieżki pieszej i rowerowej wraz z oświetleniem na północnym brzegu zbiornika Malta w Poznaniu pragniemy poinformować, że w grudniu 2019 roku przekazano do POSiR kompletne studium wykonalności ww. zadania. Koncepcja wykonana została w dwóch wariantach: I wariant: 6 926 054,91 zł brutto II wariant: 16 016 462,46 zł brutto. W związku z powyższym tj. limitem dostępnych środków na realizację projektu ogólnomiejskiego PBO21 do kwoty 2 000 000 zł oraz jesteśmy zmuszeni wydać negatywną rekomendację. Niemniej, Wydział Sportu Urzędu Miasta Poznania wespół z POSiR zdają sobie sprawę z konieczności realizacji trasy pieszo-rowerowej na północnym brzegu jeziora. Istotność projektu determinuje do kontynuacji działań zmierzających do zabezpieczenia środków budżetowych na budowę ścieżki, która uporządkuje ruch pieszo-rowerowy podnosząc poziom bezpieczeństwa użytkowników.
    Zespół Obradował w składzie: Maciej Piekarczyk, Piotr Wrześniewski, Andrzej Kras, Paweł Koralewski.
    Kryteria zasadnicze
    1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak
    2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:
    • zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
    • innymi uchwałami Rady,
    • zarządzeniami Prezydenta
    - tak
    3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak
    4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie
    5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie
    - Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy
    6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie
    7. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie
    8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie
    9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2021? - nie
    10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie
    11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie
    12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - tak
    13. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
    a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
    b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
    c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
    d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
    e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
    f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - nie dotyczy
    14. Konieczna dodatkowa opinia MKZ - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie
    KOSZTY
    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 2 000 000 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 60 000 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO21? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie

    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 6 926 055 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓW
    Koszt oznakowania zrealizowanego projektu - 4 000 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO21? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.