Od remontu do komfortu
Kategoria
8 - Chartowo, Rataje, Żegrze
Nazwa projektu
Od remontu do komfortu
Skrócony opis projektu
Kapitalne remonty w Szkole Podstawowej nr 6 oraz Przedszkolach nr 144 i nr 150.
Opis projektu
Projekt zakłada wykonanie kapitalnych remontów w placówkach oświatowych:
Szkoła Podstawowa nr 6
1. Remont sanitariatów uczniowskich
2. Remont korytarza i klatki schodowej
3. Wymiana drzwi do sal lekcyjnych
Przedszkole nr 144
1. Remont bloku kuchennego
Przedszkole nr 150
1. Termomodernizacja elewacji budynku przedszkola etap I
Szkoła Podstawowa nr 6
1. Remont sanitariatów uczniowskich
2. Remont korytarza i klatki schodowej
3. Wymiana drzwi do sal lekcyjnych
Przedszkole nr 144
1. Remont bloku kuchennego
Przedszkole nr 150
1. Termomodernizacja elewacji budynku przedszkola etap I
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
os. Rusa 56, os. Rusa 120, os. Czecha 76Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Placówki znajdują się na terenie Spółdzielni Mieszkaniowej "Osiedle Młodych" w PoznaniuPotencjalni odbiorcy projektu
Dzieci i młodzież oraz pracownicy Szk. Podst. nr 6 i Przedszkoli nr 144 i 150, rodzice, dziadkowie , mieszkańcy.
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Nikogo nie trzeba przekonywać jak ważny dla rozwoju człowieka jest okres uczęszczania do przedszkola i szkoły podstawowej. To tutaj ,podczas procesu dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczego, dzieci i młodzież zdobywają wiadomości i umiejetnosci, kształtują cechy osobowości, rozwijają indywidualne zainteresowania, przygotowują się do dalszych etapów edukacji i życia dorosłego. Placówki oświatowe to także miejsce pracy nauczycieli, pedagogów, psychologów oraz pracowników administracji i obsługi. Wszyscy powinni mieć zapewnione właściwe, na miarę XXI wieku, i bezpieczne warunki do zabawy, nauki i pracy.
Budynki placówek oświatowych są częścią krajobrazu osiedli na Chartowie, ich wygląd wpływa na estetykę osiedli i samopoczucie mieszkańców.
Budynki Przedszkola nr 53 i Szkoły Podstawowej nr 6 powstały w latach 1977 i 1981, a więc są intensywnie eksploatowane przez czterdzieści lat. Niewystarczające nakłady finansowe na remonty powodują systematyczne pogarszanie się warunków dla przebywajacych w obiektach dzieci i pracowników. Projekt remontów to bardzo istotne dla społeczności szkolnej i przedszkolnej przedsięwzięcie. Warto zainwestować w chartowską oświatę.
Budynki placówek oświatowych są częścią krajobrazu osiedli na Chartowie, ich wygląd wpływa na estetykę osiedli i samopoczucie mieszkańców.
Budynki Przedszkola nr 53 i Szkoły Podstawowej nr 6 powstały w latach 1977 i 1981, a więc są intensywnie eksploatowane przez czterdzieści lat. Niewystarczające nakłady finansowe na remonty powodują systematyczne pogarszanie się warunków dla przebywajacych w obiektach dzieci i pracowników. Projekt remontów to bardzo istotne dla społeczności szkolnej i przedszkolnej przedsięwzięcie. Warto zainwestować w chartowską oświatę.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Realizacja projektu gwarantuje dostepność i możliwość korzystania z infrastruktury nie tylko przez społeczność placówek. Szkoła i przedszkola współpracuja ze srodowiskiem lokalnym stanowiac jego nierozłączną część.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Szkoła Podstawowa nr 6
1. Remont 3 sanitariatów uczniowskich – roboty rozbiórkowe (wyburzenie ścianek działowych kabin ustępowych, skucie glazury ściennej i posadzek demontaż wszystkich urządzeń oraz pionów kanalizacyjnych i wodociągowych), wykonanie nowych murowanych ścianek działowych dzielących umywalnie od ustępów, wykonanie nowej warstwy szlichty z nowymi spadkami na podłodze, położenie glazury na ścianach i terrakoty na podłogach, wykonanie nowych drzwi wejściowych, wymiana instalacji elektrycznej i lamp, wykonanie nowych pionów kanalizacji sanitarnej i wodnej, montaż nowych urządzeń sanitarnych. Koszt 180.000 zł. 2. Remont korytarza i klatki schodowej – skucie tynków, szpachlowanie i malowanie ścian, wymiana instalacji elektrycznej i oświetlenia. Koszt 90.000 zł. 3. Wymiana drzwi do sal lekcyjnych – konieczna z powodu remontu korytarza oraz planowanych remontów sal lekcyjnych. Koszt 90.000 zł. |
360 000 |
Przedszkole nr 144
1. Remont bloku kuchennego - wymiana tynków i glazury na ścianach, wymiana rur wodociagowych, wymiana armatury, urzadzeń kuchennych i mebli. |
110 000 |
Przedszkole nr 150
Termomodernizacja elewacji budynku przedszkola etap I. 1.Przygotowanie podłoża: Usunięcie uszkodzonego tynku. Oczyszczenie z zabrudzeń, kurzu i wszelkich substancji zmniejszających przyczepność. Dokładne umycie elewacji myjką wysokociśnieniową. Zaszpachlowanie ubytków i nierówności podłoża większych niż 10 mm. Zdemontowanie istniejącej obróbki blacharskiej i innych elementów na elewacji, które mogą utrudnić prace. 2. Wyznaczenie poziomu startowego. 3. Przyklejenie płyt izolacyjnych. 4.Rozmieszczenie łączników mechanicznych przy ocieplaniu budynku. 5. Montaż warstwy zbrojonej. 6. Nałożenie wyprawy tynkarskiej. 7. Malowanie farbą fasadową. 8. Montaż obróbki blacharskiej, tablic informacyjnych oraz zadaszenia nad wejściem do budynku. |
130 000 |
SUMA: | 600 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników. |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Opiniowanie projektu przez:
-
wydział/jednostka wiodący/a
:
Wydział Oświaty
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Przemysław Foligowski, Piotr GarlaczKryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2021? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie13. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak14. Konieczna dodatkowa opinia MKZ - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nieKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 600 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO21? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 600 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO21? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE CHARTOWO
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Ceglarek Koleta, Chudy Wojciech, Cwojdziński Grzegorz, Czyżyk Sławomir, Grochowski Grzegorz, Kalman Andrzej, Krupińska Urszula, Kubiak Krzysztof, Musielak Ryszard, Mysior Stanisław, Nowak-Karlińska Małgorzata, Pilarczyk Ewa, Rożek Arkadiusz, Szymański Maciej, Szymczak Wojciech.Kryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak