Bezpiecznie na Brzechwy-pieszo i rowerem
Kategoria
11 - Fabianowo-Kotowo, Górczyn, Junikowo, Kwiatowe, Ławica
Nazwa projektu
Bezpiecznie na Brzechwy-pieszo i rowerem
Skrócony opis projektu
Wykonanie chodnika i ścieżki rowerowej lub ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. J.Brzechwy-odcinek ul. K.Makuszyńskiego-Leśnych Skrzatów.
Opis projektu
Projekt ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa ruchu pieszym, rowerzystom, kierowcom pojazdów oraz mieszkańcom posesji położonych przy ul. J. Brzechwy oraz dokończenie inwestycji rozpoczętej w 2020 roku ze środków Rady Osiedla Ławica.
Projekt przewiduje budowę chodnika i ścieżki rowerowej lub ciągu pieszo-rowerowego o długości ok. 500 m wzdłuż ul. J. Brzechwy w miejsce istniejącego chodnika wykonanego z betonowych płyt, które są poważnie uszkodzone, na odcinku od skrzyżowania ul. J. Brzechwy/K. Makuszyńskiego do skrzyżowania ul. J. Brzechwy/Leśnych Skrzatów/Strzegomska.
Projekt przewiduje budowę chodnika i ścieżki rowerowej lub ciągu pieszo-rowerowego o długości ok. 500 m wzdłuż ul. J. Brzechwy w miejsce istniejącego chodnika wykonanego z betonowych płyt, które są poważnie uszkodzone, na odcinku od skrzyżowania ul. J. Brzechwy/K. Makuszyńskiego do skrzyżowania ul. J. Brzechwy/Leśnych Skrzatów/Strzegomska.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Ul. J. Brzechwy – odcinek od skrzyżowania ul. J. Brzechwy/K. Makuszyńskiego do skrzyżowania ul. J.Brzechwy/Leśnych Skrzatów/Strzegomska.Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Ul. J. Brzechwy stanowi ważny element sieci komunikacyjnej w Zachodniej części Poznania będąc drogą dojazdową do ul. Bukowskiej, lotniska na Ławicy, ul. Złotowskiej oraz ul. Marcelińskiej. Ulica jest także częścią siatki dróg dojazdowych do ościennych gmin: Skórzewa, Przeźmierowa, Dopiewa, Wysogotowa, Tarnowa Podgórnego.Potencjalni odbiorcy projektu
Mieszkańcy Poznania, w szczególności Osiedla Ławica i okolic, mieszkańcy posesji położonych przy ul. J. Brzechwy, piesi, rowerzyści poruszający się w stronę centrum miasta Poznania oraz ościennych gmin, kierowcy pojazdów, w tym autobusów komunikacji miejskiej, poruszający się wzdłuż ul. J. Brzechwy.
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Ulica J. Brzechwy stanowiąc jedną z głównych ulic osiedla Ławica jest bardzo intensywnie uczęszczaną przez pieszych. Wzdłuż ulicy poruszają się również liczni rowerzyści w kierunku centrum miasta, jak również w kierunku gmin ościennych. Ulica jest ponadto częścią dróg dojazdowych do ul. Bukowskiej, lotniska na Ławicy, ul. Złotowskiej oraz ul. Marcelińskiej w związku z tym odbywa się na niej wzmożony ruch samochodowy. Dlatego niezmiernie ważne jest zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego w tym rejonie.
Uszkodzona nawierzchnia chodnika na odcinku ul. K.Makuszyńskiego-Leśnych Skrzatów wykonana z betonowych płyt, będących w bardzo złym stanie technicznym, stwarza niebezpieczeństwo dla poruszania się pieszych i rowerzystów oraz osób z niepełnosprawnościami ruchowymi.
W 2020 roku została wykonana przez Radę Osiedla Ławica inwestycja polegająca na budowie ciągu pieszo-rowerowego na odcinku ul. Szecherezady-K.Makuszyńskiego. Rada Osiedla nie posiada środków finansowych na dokończenie inwestycji na odcinku ul. K.Makuszyńskiego-Leśnych Skrzatów. Wykonanie tej inwestycji znacząco podniesie bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu w ul. J.Brzechwy.
Uszkodzona nawierzchnia chodnika na odcinku ul. K.Makuszyńskiego-Leśnych Skrzatów wykonana z betonowych płyt, będących w bardzo złym stanie technicznym, stwarza niebezpieczeństwo dla poruszania się pieszych i rowerzystów oraz osób z niepełnosprawnościami ruchowymi.
W 2020 roku została wykonana przez Radę Osiedla Ławica inwestycja polegająca na budowie ciągu pieszo-rowerowego na odcinku ul. Szecherezady-K.Makuszyńskiego. Rada Osiedla nie posiada środków finansowych na dokończenie inwestycji na odcinku ul. K.Makuszyńskiego-Leśnych Skrzatów. Wykonanie tej inwestycji znacząco podniesie bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu w ul. J.Brzechwy.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Zgodność projektu z projektowaniem uniwersalnym wynika z treści projektu.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Konieczność opracowania projektu inwestycji, dokonania uzgodnień i realizacji inwestycji | 600 000 |
SUMA: | 600 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 30 000 |
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników. |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Nieruchomości objęte projektem są administrowane przez Zarząd Dróg Miejskich, w związku z tym proszę o zajęcie stanowiska przez ww. jednostkę.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie dotyczy
Zespół obradował w składzie: Aneta Słowińska, 07.08.2020
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Projekt zaopiniowany pozytywnie do realizacji.Zespół Obradował w składzie: Olejniczak Krzysztof, Libicki Piotr, Woźny Ireneusz, Pluta Grzegorz, Gowin-Sikora Paulina, Heilman Maciej, Agnieszka Szulc, Jankowska-Kranz Agnieszka, Spychała Krystian, Gawełek Lech, Koziński Damian,Kryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2021? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie13. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak14. Konieczna dodatkowa opinia MKZ - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - takKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 600 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 30 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO21? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 600 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO21? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE ŁAWICA
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Projekt poprawia bezpieczeństwo mieszkańców jeżdżących na rowerze po Osiedlu.Zespół Obradował w składzie: Mieczysław Bittner Maciej Ciborski Urszula Kobiałka Bartosz Paupa Uchwała Rady Osiedla XVI/87/III/2020Kryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak