Z Jeżyc/Łazarza przez Wildę na Wartostradę
Kategoria
13 - Jeżyce, św.Łazarz
Nazwa projektu
Z Jeżyc/Łazarza przez Wildę na Wartostradę
Skrócony opis projektu
Liczniki rowerowe na Bukowskiej. Wymiana nawierzchni na ul. Grunwaldzkiej/Bukowskiej
Opis projektu
Na ul. Bukowskiej, po obu stronach na drogach rowerowych zostaną zamontowane liczniki rowerowe, zliczające ruch rowerowy na Trasie Głównej z Programu Rowerowego Miasta Poznania. Pozwoli to na bieżąco szacować ruch rowerowy oraz lepiej planować budowę rowerowej infrastruktury.
Wymiana nawierzchni na drodze rowerowej przy ul. Grunwaldzkiej/Bukowskiej na wysokości MTP.
W przypadku nadwyżki środków po realizacji projektu, pozostałe środki zostaną przeznaczone na budowę parkingów rowerowych przy szkołach na Jezycach i Łazarzu
Wymiana nawierzchni na drodze rowerowej przy ul. Grunwaldzkiej/Bukowskiej na wysokości MTP.
W przypadku nadwyżki środków po realizacji projektu, pozostałe środki zostaną przeznaczone na budowę parkingów rowerowych przy szkołach na Jezycach i Łazarzu
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
ul. Bukowska, ul. GrunwaldzkaInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
ul. Bukowska po obu stronach, ul. Grunwaldzka/Bukowska przy MTPPotencjalni odbiorcy projektu
- mieszkańcy Jeżyc i Łazarza
- mieszkańcy Poznania poruszający się w rejonie Jeżyc i Łazarza
- mieszkańcy Poznania poruszający się w rejonie Jeżyc i Łazarza
Uzasadnienie dla realizacji projektu
- integracja sieci dróg rowerowych
- zbieranie i analiza informacji o natężeniu ruchu rowerowego
Ruch rowerowy pomiędzy śródmiejskimi osiedlami Poznania, Łazarzem, Jeżycami i Wildą jest utrudniony przez brak infrastruktury rowerowej. Brakuje połączeń, pozwalających bezpiecznie i wygodnie podróżować między tymi osiedlami. Projekt podnosi bezpieczeństwo rowerzystów oraz zwiększa dostępność rowerem na trasie z Jeżyc i Łazarza na Wildę i w kierunku Wartostrady.
Ponadto projekt powiększa zasób danych dotyczących natężenia ruchu rowerowego w Poznaniu, pozwalając na lepsze zaplanowanie rozwoju infrastruktury rowerowej i ewaluację celów zawartych w Programie Rowerowym Miasta Poznania.
- zbieranie i analiza informacji o natężeniu ruchu rowerowego
Ruch rowerowy pomiędzy śródmiejskimi osiedlami Poznania, Łazarzem, Jeżycami i Wildą jest utrudniony przez brak infrastruktury rowerowej. Brakuje połączeń, pozwalających bezpiecznie i wygodnie podróżować między tymi osiedlami. Projekt podnosi bezpieczeństwo rowerzystów oraz zwiększa dostępność rowerem na trasie z Jeżyc i Łazarza na Wildę i w kierunku Wartostrady.
Ponadto projekt powiększa zasób danych dotyczących natężenia ruchu rowerowego w Poznaniu, pozwalając na lepsze zaplanowanie rozwoju infrastruktury rowerowej i ewaluację celów zawartych w Programie Rowerowym Miasta Poznania.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Rower jest pojazdem często wykorzystywanym przez osoby z niepełnosprawnością. Polepszenie warunków jazdy rowerem zwiększa jego atrakcyjność dla osób o różnych możliwościach i umiejętnościach.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
realizacja | 600 000 |
SUMA: | 600 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
wizualizacja licznika rowerowego | licznik rowerowy.jpg |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Nieruchomości objęte projektem są administrowane przez Zarząd Dróg Miejskich, w związku z tym proszę o zajęcie stanowiska przez ww. jednostkę.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie dotyczy
Zespół obradował w składzie: Aneta Słowińska, Bożena Urbaniak, 05.08.2020
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Projekt zaopiniowany pozytywnie do realizacji.Zespół Obradował w składzie: Olejniczak Krzysztof, Libicki Piotr, Woźny Ireneusz, Pluta Grzegorz, Gowin-Sikora Paulina, Heilman Maciej, Agnieszka Szulc, Jankowska-Kranz Agnieszka, Spychała Krystian, Gawełek Lech, Koziński Damian,Kryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2021? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie13. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - nie dotyczy14. Konieczna dodatkowa opinia MKZ - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie dotyczyKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 600 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO21? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 600 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO21? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE JEŻYCE
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Rada Osiedla Jeżyce na sesji w dniu 8 października 2020 r.Kryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak -
Administrator Osiedla - OSIEDLE ŚW. ŁAZARZ
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Agnieszka Michalak-Pietkiewicz, Sylwia Badzińska, Beata Szeszuła, Marcin PakułaKryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak