Modernizacja placu zabaw
Kategoria
4 - Głuszyna, Krzesiny-Pokrzywno-Garaszewo, Starołęka- Minikowo-Marlewo, Szczepankowo-Spławie-Krzesinki
Nazwa projektu
Modernizacja placu zabaw
Skrócony opis projektu
Wymiana wyposażenia ogólnodostępnego placu zabaw oraz modernizacja terenu przy Przedszkolu nr 93.
Opis projektu
Ogólnodostępny plac zabaw zlokalizowany przy ul. Skibowej 13 jest jednym z niewielu, obok siłowni zewnętrznej oraz placu zabaw w Krzesinkach, tego typu obiektów na Naszym Osiedlu.
Plac powstał z inicjatywy oraz ze środków Rady Osiedla w 2016 roku i wciąż cieszy się ogromnym powodzeniem nie tylko wśród dzieci uczęszczających do pobliskiej placówki oświatowej. Bliskość wielu obiektów handlowych sprawia, że rodzice z dziećmi chętnie zatrzymują się w tym miejscu. Dzięki zaangażowaniu dyrekcji Przedszkola nr 93 plac zabaw jest zawsze posprzątany i zadbany oraz monitorowany za pomocą wewnętrznego systemu monitoringu Przedszkola.
W ramach tego projektu plac zabaw zostanie gruntownie przebudowany dzięki czemu stanie się jeszcze ciekawszy i bardziej atrakcyjny dla najmłodszych członków naszej osiedlowej społeczności.
Dodatkową częścią projektu jest modernizacja wewnętrznego ogrodu przedszkolnego, z którego korzystają dzieci przedszkolne oraz mieszkańcy Naszego Osiedla np. podczas spotkań w ramach Lata z Estradą.
Plac powstał z inicjatywy oraz ze środków Rady Osiedla w 2016 roku i wciąż cieszy się ogromnym powodzeniem nie tylko wśród dzieci uczęszczających do pobliskiej placówki oświatowej. Bliskość wielu obiektów handlowych sprawia, że rodzice z dziećmi chętnie zatrzymują się w tym miejscu. Dzięki zaangażowaniu dyrekcji Przedszkola nr 93 plac zabaw jest zawsze posprzątany i zadbany oraz monitorowany za pomocą wewnętrznego systemu monitoringu Przedszkola.
W ramach tego projektu plac zabaw zostanie gruntownie przebudowany dzięki czemu stanie się jeszcze ciekawszy i bardziej atrakcyjny dla najmłodszych członków naszej osiedlowej społeczności.
Dodatkową częścią projektu jest modernizacja wewnętrznego ogrodu przedszkolnego, z którego korzystają dzieci przedszkolne oraz mieszkańcy Naszego Osiedla np. podczas spotkań w ramach Lata z Estradą.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Skibowa 13Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Przy przedszkolu nr 93Potencjalni odbiorcy projektu
Dzieci, nie tylko z Naszego osiedla, które chętnie bawią się na ogólnodostępnym placu zabaw oraz Rodzice, którzy w tym czasie mają "chwilę dla siebie".
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Plac zabaw przy Przedszkolu nr 93 jest ważnym miejscem na mapie naszego osiedla lecz po czterech latach intensywnej eksploatacji wymaga modernizacji.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Wejście na plac zabaw jest dostosowany dla osób niepełnosprawnych.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Modernizacja ogólnodostępnego placu zabaw | 250 000 |
Budowa bieżni wokół miniboiska sportowego | 30 000 |
Przebudowa ogrodu i placu zabaw na terenie Przedszkola nr 93 zgodnie z uzgodnieniami z Dyrekcją Placówki Oświatowej | 200 000 |
SUMA: | 480 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 10 000 |
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników. |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami, nie prowadzi postepowań, które uniemożliwiłyby realizację projektu.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie
Zespół obradował w składzie: Aneta Słowińska
Katarzyna Przybysz
31.07.2020
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Wydział Oświaty
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Przemysław Foligowski, Piotr GarlaczKryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2021? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie13. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak14. Konieczna dodatkowa opinia MKZ - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nieKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 480 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 10 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO21? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 480 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 10 000 złKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - 5 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO21? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE SZCZEPANKOWO-SPŁAWIE-KRZESINKI
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Radni obecni na sesji w dniu 6.10.2020Kryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak