Bruk przyjazny pieszym, rowerzystom
Kategoria
9 - Stare Miasto
Nazwa projektu
Bruk przyjazny pieszym, rowerzystom
Skrócony opis projektu
Stworzenie na brukowanych ulicach osiedla Stare Miasto warunków do wygodnego poruszania się pieszo,rowerem,wózkami.
Opis projektu
Równa nawierzchnia zamiast krzywego bruku na ulicach osiedla Stare Miasto.
Poruszanie się po brukowanych ulicach na terenie osiedla Stare Miasto jest bardzo niewygodne. Wiele miast poradziło sobie z tym problemem, nie naruszając walorów estetycznych i historycznych ulic. Celem projektu jest stworzenie warunków do bezpiecznego i wygodnego poruszania się po brukowanych ulicach. Wnioskodawca nie narzuca przy tym, jakie konkretne rozwiązanie powinno na danej ulicy zostać zastosowane. Może to być np. ścięta na równo i ponownie ułożona na ulicy lub jej części kostka brukowa - tak, jak zrobiono to na ul. Woźnej, Wodnej, Ślusarskiej i Kramarskiej lub inne rozwiązania dopuszczone przez konserwator zabytków, sprawiające, że nawierzchnia stanie się bardziej wygodna i bezpieczna. Rozwiązania te mogą być różne dla różnych ulic, z uwzględnieniem ich specyfiki. W bardzo wielu miastach potrafiono pogodzić z wytycznymi konserwatora zabytków wprowadzenie takich ingerencji w bruk, aby umożliwić wygodne poruszanie się po nim. Doświadczenia takie mają również polskie miasta (np. Wrocław) oraz Poznań (ul. Woźna, Wodna, Ślusarska, Kramarska)
Obecna brukowana, krzywa, niewygodna nawierzchnia sprawia, że poruszanie się po wielu ulcach na terenie osiedla Stare Miasto jest niewygodne i niebezpieczne, generuje też duży hałas.
Wniosek dotyczy Osiedla Stare Miasto. Proponowane ulice to np. św. Marcin od Al. Marcinkowskiego do Pl. Wiosny Ludów, dokończenie ul. Kramarskiej, końcówka ul. Woźnej i Wodnej, ul. Kościuszki, ul. Kozia, ul. Szkolna lub inne ulice uzgodnione z MKZ.
Poruszanie się po brukowanych ulicach na terenie osiedla Stare Miasto jest bardzo niewygodne. Wiele miast poradziło sobie z tym problemem, nie naruszając walorów estetycznych i historycznych ulic. Celem projektu jest stworzenie warunków do bezpiecznego i wygodnego poruszania się po brukowanych ulicach. Wnioskodawca nie narzuca przy tym, jakie konkretne rozwiązanie powinno na danej ulicy zostać zastosowane. Może to być np. ścięta na równo i ponownie ułożona na ulicy lub jej części kostka brukowa - tak, jak zrobiono to na ul. Woźnej, Wodnej, Ślusarskiej i Kramarskiej lub inne rozwiązania dopuszczone przez konserwator zabytków, sprawiające, że nawierzchnia stanie się bardziej wygodna i bezpieczna. Rozwiązania te mogą być różne dla różnych ulic, z uwzględnieniem ich specyfiki. W bardzo wielu miastach potrafiono pogodzić z wytycznymi konserwatora zabytków wprowadzenie takich ingerencji w bruk, aby umożliwić wygodne poruszanie się po nim. Doświadczenia takie mają również polskie miasta (np. Wrocław) oraz Poznań (ul. Woźna, Wodna, Ślusarska, Kramarska)
Obecna brukowana, krzywa, niewygodna nawierzchnia sprawia, że poruszanie się po wielu ulcach na terenie osiedla Stare Miasto jest niewygodne i niebezpieczne, generuje też duży hałas.
Wniosek dotyczy Osiedla Stare Miasto. Proponowane ulice to np. św. Marcin od Al. Marcinkowskiego do Pl. Wiosny Ludów, dokończenie ul. Kramarskiej, końcówka ul. Woźnej i Wodnej, ul. Kościuszki, ul. Kozia, ul. Szkolna lub inne ulice uzgodnione z MKZ.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
wybrukowane ulice na terenie Osiedla Stare MiastoInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Realizacja do wysokości środków i wg ustaleń z MKZPotencjalni odbiorcy projektu
Mieszkańcy Osiedla Stare Miasto i innych dzielnic Poznania, turyści
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Nawierzchnia na brukowanych ulicach jest bardzo niewygodna, nieprzyjazna dla osób, które się po niej poruszają. Jest też głośna, powoduje duży hałas (np. konieczność wymiany nawierzchni na ul. św. Marcin między Al. Marcinkowskiego a Pl. Wiosny Ludów została wpisana do Programu Ochrony Środowiska przed Hałasem 2018). Po brukowanej nawierzchni trudno też przejechać rowerem. Dla rowerzystów brukowane ulice są nie tylko niewygodne, ale też niebezpieczne. To sprawia, że wiele osób rezygnuje z poruszania się po nich rowerem. Jazda po kostce bardzo niszczy rower i powoduje luzowanie śrub, co również może być przyczyną wypadków.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Projekt poprawi sytuację osób z niepełnosprawnościami, którym trudno poruszać się po niewygodnym bruku.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
wymiana nawierzchni | 600 000 |
SUMA: | 600 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 15 000 |
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników. |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Nieruchomości objęte projektem są administrowane przez Zarząd Dróg Miejskich, w związku z tym proszę o zajęcie stanowiska przez ww. jednostkę.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
nie
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie dotyczy
Zespół obradował w składzie: Aneta Słowińska, 06.08.2020
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Projekt zaopiniowany pozytywnie do realizacji.Zespół Obradował w składzie: Olejniczak Krzysztof, Libicki Piotr, Woźny Ireneusz, Pluta Grzegorz, Gowin-Sikora Paulina, Heilman Maciej, Agnieszka Szulc, Jankowska-Kranz Agnieszka, Spychała Krystian, Gawełek Lech, Koziński Damian,Kryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2021? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie13. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak14. Konieczna dodatkowa opinia MKZ - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - takKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 600 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 15 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO21? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 600 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO21? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE STARE MIASTO
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie rekomendowane uchwałą nr 5 z XV sesji ROSMZespół Obradował w składzie: Magdalena Ignaszak reprezentantka Rady osiedla Satre MiastoKryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak