Remont placu zabaw w SP36
Kategoria
13 - Jeżyce, św.Łazarz
Nazwa projektu
Remont placu zabaw w SP36
Skrócony opis projektu
Remont placu zabaw usytuowanego na wewnętrznym dziedzińcu szkolnym wraz z wymianą nawierzchni.
Opis projektu
Remont i modernizacja istniejącego placu zabaw o powierzchni 211 m2 są niezbędne dla zapewnienia dzieciom z klas 1-3 bezpiecznego miejsca do zabawy. Proponuje się położenie nowej nawierzchni bezpiecznej, uzupełnienie ubytków zieleni, wymianę siatki w ogrodzeniu i wymianę urządzeń. Na działce nr 57/2 istnieje obecnie plac zabaw wybudowany w latach 208-2010 na nawierzchni trawiastej, a częściowo na nawierzchni bezpiecznej poliuretanowej zabudowany urządzeniem zabawowym - platformą wielofunkcyjną o wymiarach 6,9 m x 3,45 m o konstrukcji metalowo-drewnianej - zestaw, w skład którego wchodzą: platforma sześciokątna (1szt.), platforma kwadratowa (2 szt.), platforma trójkątna (1 szt.), pomost drabinkowy( szt. 1), zjeżdżalnia 104 (szt.1), wejście spiralne (szt.1), wejście łukowe (szt.1), zabezpieczenia z aplikacją (szt.5), wejściówki (szt.3) stopnie (szt.6),. Na części placu znajdują się urządzenia drewniane: huśtawki i domek ze zjeżdżalnią.
Po 10 latach użytkowania, mimo konserwacji i bieżących napraw, urządzenia powinny zostać wymienione na nowe.
Po 10 latach użytkowania, mimo konserwacji i bieżących napraw, urządzenia powinny zostać wymienione na nowe.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
ul. Juliusza Słowackiego 54/56Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji
wewnętrzny dziedziniec Szkoły Podstawowej nr 36, działka nr 57/2 arkusz 14 obręb JeżycePotencjalni odbiorcy projektu
Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 36
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Na wewnętrznym dziedzińcu szkolnym w latach 2008 - 2010 wybudowany został plac zabaw dla dzieci młodszych sfinansowany częściowo z programu MEN Radosna Szkoła. Plac zabaw usytuowany został na nawierzchni trawiastej, a częściowo na nawierzchni bezpiecznej poliuretanowej. Zabudowany jest urządzeniem zabawowym - platformą wielofunkcyjną o wymiarach 6,9 m x 3,45 m o konstrukcji metalowo-drewnianej - zestaw, w skład którego wchodzą: platforma sześciokątna (1szt.), platforma kwadratowa (2 szt.), platforma trójkątna (1 szt.), pomost drabinkowy( szt. 1), zjeżdżalnia 104 (szt.1), wejście spiralne (szt.1), wejście łukowe (szt.1), zabezpieczenia z aplikacją (szt.5), wejściówki (szt.3) stopnie (szt.6),. Na części placu znajdują się urządzenia drewniane: huśtawki i domek ze zjeżdżalnią. Po 10 latach użytkowania nawierzchnia placu zabaw jest zniszczona, a urządzenia zużyte, nadające się do wymiany. Dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 36 zasługują, by korzystać z nowych i bezpiecznych urządzeń, tym bardziej że na Jeżycach brak nowocześnie urządzonych otwartych terenów do zabawy.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Plac zabaw służy wszystkim dzieciom z klas 1-3.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
usunięcie i utylizacja starej zniszczonej nawierzchni poliuretanowej o powierzchni 151 m2 | 60 000 |
położenie nowej nawierzchni bezpiecznej z poliuretanu o powierzchni 151 m2 | 90 000 |
ustawienie nowego urządzenia zabawowego wielofunkcyjnego | 60 000 |
Nasadzenia zieleni | 20 000 |
Nowe ogrodzenie z elementów systemowych | 12 000 |
SUMA: | 242 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 9 000 |
Dodatkowe załączniki
Plac zabaw - stan obecny | 20200728_134715.jpg |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Opiniowanie projektu przez:
-
wydział/jednostka wiodący/a
:
Wydział Oświaty
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Przemysław Foligowski, Piotr GarlaczKryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2021? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie13. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak14. Konieczna dodatkowa opinia MKZ - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - takKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 242 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 9 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO21? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 242 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 9 000 złKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - 5 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO21? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE JEŻYCE
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Rada Osiedla Jeżyce na sesji w dniu 8 października 2020 r.Kryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak