Ciche torowisko tramwajowe na ulicy Grunwaldzkiej
Kategoria
Projekt ogólnomiejski
Nazwa projektu
Ciche torowisko tramwajowe na ulicy Grunwaldzkiej
Skrócony opis projektu
Wyciszenie torowiska na odcinku między Przybyszewskiego a Grochowską
Opis projektu
Torowisko tramwajowe w formie odsłoniętych szyn tramwajowych generuje b. duży hałas. Rozwiązania ekologiczne już zastosowane na innych odcinkach ul. Grunwaldzkiej i w innych częściach miasta przyniosły znakomite efekty. Ponieważ założenie zielonego torowiska na odcinku od ronda Jeziorańskiego do ul. Grochowskiej nie jest możliwe, proponuję zastosowania innego rozwiązania na kolejnych odcinkach ul. Grunwaldzkiej, począwszy od odcinka miedzy Rondem J.N.Jeziorańskiego a ul. Grochowską (przy szpitalu i zabudowie mieszkaniowej). Aby uzyskać podobny efekt akustyczny, jak przy zielonym torowisku można zastosować tzw. absorbery hałasu. Są to elementy mocowane po bokach szyn, wykonane z tworzywa sztucznego, które redukują hałas generowany przez przejeżdżający tramwaj. Są przeznaczone dla torowisk klasycznych, takich jak na tym odcinku ul. Grunwaldzkiej. Absorbery wykonane z gumy montowane są wokół szyny.
W tej edycji PBO można wykonać proponowany odcinek, na długości, na której wystarczyłoby środków przyznanych projektowi. W następnych edycjach można realizować kolejne.
W tej edycji PBO można wykonać proponowany odcinek, na długości, na której wystarczyłoby środków przyznanych projektowi. W następnych edycjach można realizować kolejne.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Grunwaldzka między rondem J.N.-Jeziorańskiego a ul. GrochowskąInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Proponowany odcinek jest kontynuacją rozwiązania już doprowadzonego do Ronda od strony miastaPotencjalni odbiorcy projektu
Ulica Grunwaldzka jest ulicą o znaczeniu ponadlokalnym dla dużej części mieszkańców Poznania. Zmniejszenie hałasu ruchu zwiększy wydatnie komfort mieszkańców oraz także użytkowników budowanych dróg rowerowych wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej. Projekt ten mieści się w strategii walki z hałasem w mieście.
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Redukcja hałasu komunikacyjnego jest działaniem wysoko proekologicznym, stosowanym w wielu miastach Europy, i coraz częściej w wielu miastach Polski. Uzyskujemy znaczne wytłumienie hałasu i drgań.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Program wyciszania torowisk tramwajowych powinien objąć kolejnymi etapami wszystkie torowiska wykonane w tej technologii co na ul. Grunwaldzkiej. Ponoszenie kosztów budowy i utrzymania takich torowisk będzie zrekompensowane zyskami dla zdrowia mieszkańców, komfortu życia, ekologii.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Montaż absorberów hałasu na odcinku torowiska tramwajowego pomiędzy rondem Jeziorańskiego i ul. Grochowską | 2 000 000 |
SUMA: | 2 000 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 50 000 |
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników. |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Nieruchomości objęte projektem są administrowane przez Zarząd Dróg Miejskich, oraz Zarząd Transportu Miejskiego związku z tym proszę o zajęcie stanowiska przez ww. jednostki.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie dotyczy
Zespół obradował w składzie: Aneta Słowińska, 06.08.2020
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Po modyfikacji projektu, która była wymagana z przyczyn technologicznych, ZTM rekomenduje projekt do realizacji.Zespół Obradował w składzie: Łukasz BandoszKryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2021? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie13. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak14. Konieczna dodatkowa opinia MKZ - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nieKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 2 000 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 50 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO21? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 1 995 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 50 000 złKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - 5 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO21? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Opinie Rad Osiedli:
- Administrator Osiedla - OSIEDLE GRUNWALD POŁUDNIE
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE STARY GRUNWALD
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Strategią Poznania jest walka z hałasem. Szczególnie denerwujący jest hałas , który wywołują przejeżdżające tramwaje. Mieszkańcy Osiedla zgłaszają nam ten problem i mamy ich pełne poparcie. Ulica Grunwaldzka jest ulicą o dużym natężeniu ruchu. Zmniejszenie hałasu ruchu zwiększy wydatnie komfort życia mieszkańców oraz także użytkowników dróg rowerowych wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej.Zespół Obradował w składzie: Hanna Kłoniecka Bernard Błaszkiewicz Teresa Gościniak Wiesława Kubiak Barbara Nikisch Wanda Piechocka Grzegorz Steczkowski Wanda DziechciarzKryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak