Bezpiecznie z Nowych Zawad na Wartostradę
Kategoria
12 - Antoninek-Zieliniec-Kobylepole, Główna, Ostrów Tumski- Śródka-Zawady-Komandoria, Warszawskie-Pomet-Maltańskie
Nazwa projektu
Bezpiecznie z Nowych Zawad na Wartostradę
Skrócony opis projektu
Wygodny i bezpieczny łącznik do Wartostrady z ulicy Hlonda i okolic.
Opis projektu
Projekt zakłada zbudowanie drogi utwardzonej (łącznika) z ulicy ks. Bernata do Wartostrady w okolicy mostu kolejowego przy Bramie Poznania. Łącznik może być poprowadzony w jednym z dwóch wariantów - w zależności od możliwości technicznych i budżetowych.
Wariant I:
dz. 6/4, arkusz mapy 06, obręb 04 Śródka – Miasto Poznań,
dz. 2/5, arkusz mapy 06, obręb 04 Śródka – Miasto Poznań,
dz. 34/11, arkusz mapy 02, obręb Śródka – Miasto Poznań.
Wariant II:
dz. 8/2, arkusz mapy 06, obręb 04 Śródka – Miasto Poznań,
dz. 6/4, arkusz mapy 06, obręb 04 Śródka – Miasto Poznań,
W każdym z wariantów łączna długość drogi do utwardzenia bitumicznego nie przekracza 150 m. Opracowywanie projektu budowlanego dla łącznika będzie wiązało się z koniecznością uzyskania decyzji pozwolenia wodno-prawnego z uwagi na zlokalizowanie ścieżek na obszarze szczególnego zagrożenia powodzią. Wymagane będzie również uzyskanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Wariant I:
dz. 6/4, arkusz mapy 06, obręb 04 Śródka – Miasto Poznań,
dz. 2/5, arkusz mapy 06, obręb 04 Śródka – Miasto Poznań,
dz. 34/11, arkusz mapy 02, obręb Śródka – Miasto Poznań.
Wariant II:
dz. 8/2, arkusz mapy 06, obręb 04 Śródka – Miasto Poznań,
dz. 6/4, arkusz mapy 06, obręb 04 Śródka – Miasto Poznań,
W każdym z wariantów łączna długość drogi do utwardzenia bitumicznego nie przekracza 150 m. Opracowywanie projektu budowlanego dla łącznika będzie wiązało się z koniecznością uzyskania decyzji pozwolenia wodno-prawnego z uwagi na zlokalizowanie ścieżek na obszarze szczególnego zagrożenia powodzią. Wymagane będzie również uzyskanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Bernata, Świętego WincentegoInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Działki 2/5, 6/4, 8/2 - arkusz mapy 06, obręb 04 Śródka; Działki 34/11 arkusz mapy 02, obręb 04 Śródka.Potencjalni odbiorcy projektu
Mieszkańcy i rowerzyści przemieszczający się z północnej części miasta w rejon Nowego Miasta (Rataje, Starołęka) i Centrum. Mieszkańcy osiedli zlokalizowanych wokół ulic Główna, Zawady, Bałtycka.
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Obecne dojazdy do Wartostrady z drogi rowerowej w ulicy Hlonda realizowane są po nieutwardzonych ścieżkach lub drogą okrężną przez ul Bydgoską, ul. Gdańską i ul. Ostrówek. Ruch rowerowy w tych kierunkach jest intensywny i kolizyjny z pieszymi licznie odwiedzającymi okolice stadionu POSIR, Bramę Poznania, Most Jordana i okoliczne atrakcje. Utwardzony łącznik z ulicy Bernata obsłuży znaczną część ruchu podnosząc bezpieczeństwo użytkowników.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Projekt zakłada budowę drogi zgodnej ze standardami budowlanymi dla tego typu inwestycji. Projekt nie zakłada ograniczeń w dostępie ponieważ stanowi uzupełnienie istniejącej Wartostrady.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Projekt i realizacja drogi rowerowej 150m x 6m = 900m2 | 600 000 |
SUMA: | 600 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Wariant I - koncepcja graficzna | Wariant I lacznika.pdf |
Wariant II - koncepcja graficzna | Wariant II lacznika.pdf |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami nie rekomenduje projektu do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje zgłoszenie pozytywnie pod warunkiem: wyłączenia z projektu (wariant I) działki nr 2/5(działka w użytkowaniu wieczystym) oraz zaopiniowania ww. projektu przez Miejską Pracownię Urbanistyczna w celu zweryfikowania czy działki objęte projektem mpzp nie znajdują się w obszarze inwestycyjnym.
Aktualizacja 25.09.20: W związku z negatywną rekomendacją MPU projekt rekomendowany jest negatywnie. t rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Uzasadnienie: Na terenie tym sporządzany jest projekt mpzp „Rejon Ostrowa Tumskiego” w Poznaniu – część północna B. Projekt mpzp przewiduje inny przebieg takiej drogi pieszo-rowerowej, która jest istotnym elementem układu komunikacyjnego łączącego Garbary i Cytadelę ze Śródką i Zawadami. Na terenie wskazanym w zgłoszeniu nie są jeszcze przesądzone kwestie związane z realizacją infrastruktury (np. lokalizacja zbiorników retencyjnych), co wymaga odpowiednich analiz (sąsiedztwo terenów zalewowych – prawobrzeżna zlewnia Warty). Trudno na dziś przesądzić lokalizację i parametry tej infrastruktury. Ponadto projekt planu nie był jeszcze przedstawiony na II konsultacjach społecznych i nie przeszedł opiniowania wewnętrznego oraz procedury formalno –prawnej.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
tak
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie
Zespół obradował w składzie: Aneta Słowińska, 21.08.2020
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Gabinet Prezydenta
Decyzja podjęta w pierwszym etapie: Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez JednostkęNie złożono odwołaniaKarta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: nieUzasadnienie Projekt Bezpiecznie z Nowych Zawad na Wartostradę uzyskał negatywną rekomendację Wydziału Gospodarki Nieruchomościami, który warunkował pozytywną opinię dla projektu od rekomendacji MPU. W związku z negatywną rekomendacją MPU projekt rekomendowany jest negatywnie. Uzasadnienie: Na terenie tym sporządzany jest projekt mpzp „Rejon Ostrowa Tumskiego” w Poznaniu – część północna B. Projekt mpzp przewiduje inny przebieg takiej drogi pieszo-rowerowej, która jest istotnym elementem układu komunikacyjnego łączącego Garbary i Cytadelę ze Śródką i Zawadami. Na terenie wskazanym w zgłoszeniu nie są jeszcze przesądzone kwestie związane z realizacją infrastruktury (np. lokalizacja zbiorników retencyjnych), co wymaga odpowiednich analiz (sąsiedztwo terenów zalewowych – prawobrzeżna zlewnia Warty). Trudno na dziś przesądzić lokalizację i parametry tej infrastruktury. Ponadto projekt planu nie był jeszcze przedstawiony na II konsultacjach społecznych i nie przeszedł opiniowania wewnętrznego oraz procedury formalno –prawnej.Zespół Obradował w składzie: Patryk Pawełczak, Karolina Kubis, Michalina Rachelska - Gwóźdź